Nu har allt dragit igång på allvar igen

Hej på er alla!

Nu börjar man på allvar verkligen komma in i "skolvardagen" igen. Lärarna är sig lika och älskar att ge oss massa arbete, fast på ett sätt är det väldigt roligt... Ikväll ska jag sitta och jobba utan så mycket som möjligt eftersom jag precis fått alla de olika uppgifterna (i engelska, svenska och kemi). Jag har bestämt mig för att under den här terminen verkligen göra allt på en gång och inte skjuta upp saker för då vet jag bara att vi får fler saker till samma dag och då sitter man bara där någon kväll innan och är stressad.

I morse hade vi teori med golfen och fick igen lite om utvärdering av säsong. Säsongen är inte riktigt slut än men vi håller på och förbereder oss och får öva genom att göra utvärderingar på lite annat inom golfen. De där teori-lektionerna är riktigt bra och jag lär mig massor med bra saker att ta med mig i framtiden.

I skolan idag har jag tre lektionen, kemi, fysik och svenska. Efter skolan cyklade jag hem en snabbis och böt om för att sedan ta mig till SATS där vi hade fys med Jonnie. Killarna körde på med eget, medan vi tjejer fick ett grundträningspass som vi ska köra i ett tag framöver. Det är ett riktigt roligt pass där vi använder oss av skivstång, vikt och pilatesboll. Det är ett styrkepass som kör igen hela kroppen. Nu jäklar ska jag satsa massor på fysen och se till att bli grymt stark framöver.

Till middag ikväll blev det kassler, ris och wokgrönsaker som mormor gjort till mig, riktigt gott! Tack snälla mormor!

Nu sitter jag här inne på mitt rum och ska dra igång med lite plugg någon timme. Sedan blir det ganska tidig sänggång ikväll eftersom jag är ganska trött nu.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0