Kemin gör mig frustrerad!

Nu har jag suttit hela kvällen och pluggat kemi inför slutprovet som vi har nästa vecka. Innan jag satte igång kändes det väldigt bra, men nu efter känns det mindre bra tyvärr. Det är så jäkla svårt och så himla mycket man måste kunna. Nu gäller det verkligen att ligga i med stenhårt plugg fram till nästa torsdag. Även om det är tråkigt, jobbigt och svårt ska jag kämpa nu så att jag uppnår mitt mål. Jag försöker tänka på att det kommer kännas otroligt bra efter provet då det är gjort och därmed all kemi på gymnaiset avklarat.

Imorgon väntar en lång skoldag, kl. 8-16 vilket är lite tungt. Direkt efter skolan cyklar jag och Emma till SATS och kör bodypump. Kvällen kommer självklart bestå av en massa plugg. Allra mest fysik eftersom vi har prov på fredag. Till detta provet känns det väldigt bra och det känns som att alla formler sitter och jag har gjort alla uppgifter i boken samt extra uppgifter så mer vet jag inte hur jag ska förbereda mig bättre.

I helgen kommer jag att stanna kvar i Uppsala för att sitta och plugga kemi konstant och försöka få in så mycket som möjligt inför provet och få det att kännas bra med allt. 

Nu är det dags för mig att sova, ska upp tidigt imorgon (6.30)

SOVGOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0