Största framgången hittills i karriären!

Jaaaaa, jag vann Skandia Tour Riks 4 på Gumbalde på Gotland. Efter 3 mycket stabila rundor har jag nu vunnit min första riks tävling vilket innebär att jag nu får ett wildcard och kan ta steget upp till ELIT. Jag är så jäkla glad men det är svårt att fatta hur bra det är.

Imorse när jag ställde mig på första tee fick jag dessutom veta att min -1 igår var nytt banrekord. Coolt, det är första gången jag satt banrekord: Dock så blev jag av med det idag då Fredrika förbättrade rekordet med ett slag. Det var roligt att ha banrekord över ett dygn i alla fall.

Första nio hålen gick lite halvdåligt och jag gick +4. Jag kände att självförtroendet inte var helt på topp och det kändes som att jag var typ lite "rädd" eller något. Men vid varvningen hände det något i mitt lilla huvud och jag gick ut och spelade de sista nio hålenn FULL med självförtroende vilket resulterade i -1, +3 totalt alltså. Jag var lite nervös på sista hålen och det var med darrande händer som jag markerad bollen på sista hålen. Jag hade slagit upp mitt andraslag 3 meter från flaggen. Då jag slagit till birdieputten gick den rakt mot hål och jag var precis på väg att knyta vägen då det blev koppsnurr. Jag hörde ett nej bland de som stod och kollad på sista hålet och det var precis så jag tänkte själv. Jag kunde slå i par putten väldigt lätt och jag var nöjd med rundan.

Målen som jag jobbar med under mina tävlingsrundor har gått bra under den här tävlingen. Jag har haft väldigt bra mål att jobba med och har till 85% följt dem. Det var ibland som mina tankar svävade iväg på annat (resultatet) men jag sa till mig själv snabbt då att forrtsätta fokusera på processerna.

Följande priser fick jag för min första plats:
* En pokal
* Ett Gotlands-lamm (prydnad)
* Presentkort Golfstore 750 kr
* En rosa Lyle & Scott tröja som dock var för liten, så istället böt jag till ytterligare ett presentkort för 750 kr samt en rosa PEAK keps.
* Slutligen fick jag en stor låda godis av paret som vi hyrt huset av. Han hade fixa priser till oss tjejer som bodde i huset. De var verkligen supergullig och gjorde allt för att vi skulle få en toppen bra resa på Gotland. Åker jag tillbaka till Gotland kommer jag absolut att bo i deras hus som de hyr ut. Det var ju ett supermysigt hus och tillgång till pool dessutom är aldrig fel.

Just nu sitter jag på tåget mellan Stockholm och Enköping på väg hem och det är en supertrött Josefin som längtar efter duschen och sen sängen. Imorgon ska jag passa på att sova ut lite och sen väntar träning, träning och ännu mera träning. Jag ska även försöka få tag på Camilla som det var jättelänge sen jag träffades och jag längtar efter att få umgås med henne.

Ha det bra alla!
Kramkram från en superglad, nöjd och stolt Josefin

PS. Tack för alla snälla och peppande kommentarer. Jag blir så glad då jag läser dem!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag välkomnade dig vid tåget med blommor och stora kramen, stoltheten visste inge gränser. Där ser du - trots allt så kan du ju!! Du är bäst. Kramisar mamma

2009-07-03 @ 12:08:36
Postat av: Kristoffer

Grattis!



Hittade inga kontaktuppgifter till dig så jag skrev en gratulation ;)



Undrar om du skulle kunna tänka dig ett länkbyte med min blogg?



www.tjango.se/blogg/kristoffer

2009-07-03 @ 14:44:39
URL: http://www.tjango.se/blogg/kristoffer
Postat av: Linda

Grattis!:D :D :D :D

2009-07-03 @ 17:05:47
URL: http://lapasserelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0