En gladare Josefin

Hej på er!

I inlägget tidigare  var jag inte den gladaste Josefin och allt kändes ganska dåligt (golfen). Stod på rangen och tränade och slagen fungerade inte alls, främst klubborna jag använder vid utslag. ALLT gick ut till höger. Efter ett litet frustrerat samtal till min pappa ringde jag sen världens bästa tränare i Uppsala, Peter och fick några bra tips. När jag gick ut för att spela in peggade jag upp bollen på första tee, tänkte på det Peter sagt och slog en lång drive som gick lite åt vänster med svag skruv. Genast då kändes allt bättre. Resten av inspelet fungerade slagen bättre än på rangen tidigare idag vilket känns som en lättnad.

Vet igentligen inte varför allt blev så tungt eftersom jag vet att det kommer svackor i golfen och jag brukar ha bra tålamod. Men nu har jag fått tankarna på annat med hjälp av Peter, mamma och pappa. Tack för att ni stöttar mig! Nu har jag bestämt mig för att helt fokusera på processerna och försöka strunta i resultat. Genomför jag mina processmål kan jag känna mig nöjd för då vet jag att jag har gjort mitt bästa efter de förutsättningar jag har just nu.

För övrigt har jag haft en supertrevlig dag och kväll tillsammans med Emma som är min rumskompis. Vi har haft riktigt skoj och skrattat en massa. Vi ligger just nu och kollar på Mean Girls på TV. Strax ska jag borsta tänderna och fixa allt tills imorgon. Vi blir hämtade vid 6.30 och innan dess ska vi äta den supergoda hotellfrukosten. Jag har starttid vid 7.50 . Det kommer bli en heldag golf eftersom det är 36 hål.

Ha det bra och sov gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0