En hel dag träning i värmen!

Hejsan!!

Jag har varit lite dålig på sista tiden oatt skriva här på bloggen men det beror på att det har varit väldigt mycket tävlingar samt att jag har varit trött då jag inte tränat eller tävlat.

Här kommer några korta punkter om vad som hänt den senaste tiden:
* Enköping klarade inte att ta sig vidare i JSM klubblag. De flesta av oss spelade väldigt bra, men trots det räckte det inte hela vägen fram.
* Fredag och lördag den här vecka har vi spelat seriespelt omgång 1 på hemmanbanan. Resultatet blev att vi leder med hela 36 slag inför nästa omgång som vi kommer spela på Söderby.
* På tisdag åker jag till Gotland för att spela Skandia Tour riks 4. Nu hoppas jag verkligen på en topp-placering så att jag kan höja min rankingpoäng. Samt skulle jag vilja ta mig upp till Elit för jag tror att det skulle vara otroligt lärorik och ett steg framåt i min utveckling.
* I torsdag vann jag en klubbtävling och jag spelade stabilit och bra. Första 9 hålen gick jag -1 vilket aldrig tidigare har hänt på Enköping. Sista 9 hålen som jag normalt sätt brukar spela bättre på gick jag +3. Jag alltså +2 totalt vilket räckte till en seger. Det spelar igentligen inte så stor roll eftersom jag hade den här tävlingen som en träningstävling. Jag följa alla utom ett mål riktigt bra så dem ska jag fortsätta jobba med framöver eftersom det visade sig att de fungerade bra.

Idag väntar en hel träningsdag uppe på golfbanan i den underbara värmen. Måste försöka hitta tillbaka till bollträffen nu inför Gotland så det blir till att träna tempo idag. Jag ska även träna kortputtar (samt lite fys-staff vid puttningen), wedgar och lite bunkerslag.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt ambitiös du är med träning och tävling. Jag verkligen att det sista kommer, det vill säga lyckas lyckas är temat. Lyckan kommer även göra dig stabil i livet och golfen. Några tappra ord på vägen.



Kramisar mamma

2009-06-29 @ 12:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0