En paus i alla andragradsekvationer och funktioner

Hejhej!

Just nu sitter jag och pluggar en massa matte eftersom jag har slutprov i matteB imorgon. Men nu känner jag att jag behöver en liten kort paus så då passar jag på attt skriva lite på om dagen här på bloggen.

Imorse klev jag upp vid 6.00 för att sedan tillsammans med pappa gå ut och spela 2 generationer vid 8.00.. Vi gick i första boll vilket var skönt eftersom vi då inte hade några som som bromsade upp framför oss utan vi kunde spela på i ett ganska bra tempo. Hur gick spelet då?? Första 6 hålen gick det inte alls speciellt bra utan det var på hål sju som vi började komma igång med spelet. Därifrån och in är vi riktigt nöjda med. Vi hade trevligt och det var skönt att vädret sprack upp och blev bättre under rundans gång.

Efter tävlingen begav jag mig hem och åt lite lunch. Resten av dagen har igentligen enbart bestått utav en massa mattetal. Det är både lätt och svårt men jag hoppas på att det kommer gå bra imorgon eftersom jag har förberett mig bra nu under dagen.

Det är mycket som skall hinnas med under veckan har jag konstaterat. Här är min lista på allt som måste göras:
* Matteprov
* Samhällsredovisning
* Sista golfträningen med skolan
* Träning med klubben
* Egen träning inför det hård tävlingsprogrammet framöver (DM, Skandia och JSM)
* Boka tid och gå till sjukgymnasiten
* Till massören igen
* Spela in Lisinge till DM
* DM söndag
* Lämna in tävlingsräkningar till klubben
* Tvätta och packa
* Skolavslutning

Ojoj, listan kan jag igentligen göra hur lång som helst känns det som. Jag vill även hinna med och träffa Camilla under veckan eftersom det var väldigt länge sen sist. Dessutom måste jag tänka på att hinna med och vila lite mellan allt så att jag orkar med allt.

Nu måste jag ta och återgå till mattepluggandet. Ha en fortsatt bra söndagskväll. kramkram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0