Bra jobbat Josefin!

Hej på er alla!

Min dag har varit väldigt bra och äntligen har lite sommarväder kommit tillbaka. Dagen startade 5.40 imorse. Sen har det varit full fart hela dagen med 36 hål golf. Jag är väldigt nöjd med min insatts och känner mig mest nöjd över att jag genomförde det som jag hade bestämt mig för att göra, nämligen att fokusera helt på processmålen och strunta i resultatet.

Golfmässigt var de första 18 hålen inte så bra (88). Det härliga med hela den runda var att jag tyckte det var roligt att spela trots att det inte gick så jättebra, vilket var en härlig känsla. Efter första 18 låg jag på en 10:e plats. Måste tillägga att de har satt upp banan väldigt svårt och några par4:or är så långa att vi måste spela de som par5:or. De  har berättat att vi spelar den 400 meter längre än vad de satt upp den för SAS damer, vilket är ganska sjukt. 400 meter motsvarar trots allt en par5:a. Det är därför resultaten är väldigt höga. Det var bara jag och en annan tjej som hade en runda under 80 idag. Tycker att de borde gjort det lite lättre med tanke på att det dessutom har regnat massor och vi får ingen gratisrull alls.

Efter en lång lunch var jag laddad med ny energi att bege mig ut på den andra rundan. Första nio hålen på den rundan spelade jag helt sjukt bra och allt flöt bara på. Efter 5 hål låg jag 2 under par och höll i det ända till 9:an, där jag gjorde rundans första bogey. Måste bara få tillägga att jag var den enda tjejen som hade något rött på resultatet idag vilket är roligt. Under hela tiden då jag spelade bra gick jag hela tiden och sa till mig själv att: "fokusera på processerna" och "följ processerna så uppfyller jag mitt mål för dagen". Jag pratade  med mig själv för att inte segla iväg och börja tänka för mycket på resultatet.

slutligen kom jag in på 78 (sänkning!), tio slag bättre än första rundan! Detta gjorde att jag klättrade till en fjärde plats. Men det viktigaste för mig idag var trots att att jag genomförde allt jag hade planerat vilket gör att jag känner mig väldigt nöjd med dagen. Jag har lärt mig av mig själv idag att jag kan tycka att det är väldigt roligt att spela trots att det inte går så bra, vilket är superbra om jag kan fortsätta att göra. För tycker man att det är kul kommer man fortare komma tillbaka till det bra spelet!

Nu ikväll har jag och Emma mest tagit det lugnt och ätit supergod thai-mat som vi köpte med oss till hotellrummet. Båda vi är supertrött och så fort jag har skrivit klart detta ska jag borsta tänderna och sova eftersom det blir lika tidigt imorgon. Imorgon är det matchspel som gäller och det ska bli riktigt roligt att spela eftersom man kan vara offensiv och satsa på alla hål, eftersom man inte kan mer än förlora ett hål. Jag kommer helt klart fortsätta jobba stenhårt med processmålen!!

Ha det bra och sov gott hälsar en trött Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0