Onda fötter

Nu har jag precis klivit på tåget och är på väg från Gävle till Uppsala. Kommer vara där under dagen och träna ut på UGK. Senare idag kommer pappa och de andra och hämtar mig så åker vi upp till Härnösand för att vara där under midsommar. Det ska bli väldigt roligt att få träffa de uppe i norrland eftersom det var ett bra tag sen sist nu.

Tänkte summera veckans tävling och jag kan berätta att jag känner mig supernöjd med min prestation. Från att ha kommit till Gävle och det kändes inte alls bra till att sluta på en 5:e plats känns som att jag inte kan vara mer än nöjd. Visst är det roligt med en bra placering (en 5:e plats är min bästa placering på riks) men som jag tidigare har skrivit har allt det andra med processerna och så varit mycket viktigare för mig. Om jag ska se till mina processmål som jag har haft under de här dagarna är det min bästa tävling hittillls på säsong för så här bra har jag aldrig tidigare genomfört processmålen. Mot slutet av tävlingen hade allt fastnat i huvudet så att det i princip skedde av bara farten. De har blivit en ny del av rutinen ute på banan så nu gäller det att fortsätta hitta bra processmål att jobba med.

Jag och min rumskompis Emma har haft sjukt roligt under de här dagarna och vi har skrattat massor. På kvällarna har vi mest tagit det lugnt för att vi varit så trött, ätit mat på hotellrummet, kollat på TV och pratat en massa. Igår fick jag lära mig lite nya värmlänska ord som jag måste ta och berätta för Ämma snart.
Både Emma och jag har använt ordet sjukt väldigt mycket under de här dagarna, här några exempel:
* Sjukt ont i fötterna
* Sjukt långa par4:or (längsta var 400m, vilken tjej når in på ett sånt hål om det är vatten framför??)
* Sjukt lång par3 på hål 9 ( 189m och motvind. Många tjejer slog drive.)
* Blå oc vit tee har varit sjukt nära varandra på en del hål (på vissa har det bara varit 5 meters skillnad.)
* Har spelat sjukt bra
* Det har varit sjukt roligt

I måndags spelade jag in, i tisdags spelade jag 36 och även igår blev det 36. 90 hål på tre dagar! Gissa om fötterna gör ont... Jag hade helt sjukt ont i fötterna efter igår, menmen vad gör det när man får spela massor med golf och ha roligt?? I min första 18 håls match igår spelade jag helt sjukt bra. På 17 hål gick jag +3. Den matchen var jämn men ag kunde till slut vinna den på hål 17. Efter den matchen var det bara att skynda upp till klubbhuset, äta lite lunch och ladda till min andra 18 håls runda för dagen. I den matchen fick jag möta Emma som jag delat rum med. Lite tråkigt eftersom vi hade planerat att möta varandra i en final, men i och med den matchen var det bara en av oss som kunde gå vidare. Det tråkiga gjorde inte så mycket eftersom vi hade det väldigt trevligt ute på banan och matchen var väldigt jämn. Denna match slutade även den på hål 17, fast den här gången stod Emma som vinnare. Lycka till idag Emma och hoppas du hinner med tåget.

Hoppas ni som läser gillar att läsa det som jag skriver. Skriv gärna en kommentar här nedan och säg vad ni tycker. Kanske ni tycker jag borde skriva om andra saker??

Ha det bra!
// Josefin //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0