En fantastisk träningsdag

Hej på er!

Min dag har varit helt perfekt idag. Jag har tränat så himla bra och mycket idag och jag känner mig väldigt nöjd. Imorse höll jag och Sofie i ett fyspass tillsammans och skulle styra övriga gruppen. Det gick bra bortsett från att vissa killar var lite retsamma, men det är på ett sett bara kul. Vi körde passet på stranden i den underbara vita sanden, vilket gör det lite extra jobbigt. Vi började vårat pass med en staffet, därefter blev det styrka med lite två och två övningar. Innan det var slut körde vi staffeten igen och golfarna var nu mycket tröttar. Fysen avslutades med lite stretching.

Sedan begav vi oss upp till vår lägenhet och duschade och åt lite frukost. För mig blev det havregrynsgröt som är mycket gott efter träningen. Jag skyndade mig lite för att hinna ut så snabbt som möjligt och träna golf. Idag har jag tränat golf mellan 10-18 med avbrott för en lunch under en timme. Träningen har bestått av bunker (fick väldigt bra hjälp av Jonnie så nu fungerar bunkerslagen kanon) puttning, närspelstest på banan och en massa teknikträning på rangen. Då jag tränade teknik fick jag hjälp från både Ronnie och Jonnie. Vi jobbade med sånt som vi analyserat fram från videofilmerna kvällen innan.Det är så himla kul att vi och kolla och diskutera och jag lär mig massor med nya saker av det. Jag tror nästan att det här har varit den bästa träningsdagen hittills här i Spanien, just eftersom den var så effektiv och innehållsrik.

Ikväll ska jag mest ta det lugnt och ladda tills imorgon för då ska vi nämligen ha vår första tävlingsdag. Jag ska spela med Ronnie och Philip och det är riktigt bra spelsällskap. Jag tror att vi kommer att ha väldigt trevligt tillsammans. Vi får se hur mitt spel kommer att fungera nu efter att jag har tränat så mycket teknik, men förhoppningsvis bra. Jag satt och pratade med Jonnie om det igår och vi satt upp tre mål som jag ska ha under tävlingen imorgon och det kommer förhoppningsvis hjälpa mot alla tankar i huvudet.

Ha det bra alla där hemma och jag hör av mig så snart jag kan!
Kramkram

Kommentarer
Postat av: mormor

Forsätt njut av ditt paradis. Spela drömgolf i din drömvärld som Annika Sörenstam.

2009-03-22 @ 19:07:16
Postat av: lilla syster johanna

nu får du ta en bild på dig så får vi se hur du ser ut om du är brun för det vill jag se :)

2009-03-22 @ 20:24:34
Postat av: Anonym

nu får du ta en bild på dig så får vi se hur du ser ut om du är brun för det vill jag se :)

2009-03-22 @ 20:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0