Tråkigt väder

Hejsan på er alla!

Med mig är allt bra, dock kan jag inte säga att vi har haft det finaste vädret idag. Det har varit mulet och några regnskurar har kommit. Solen har bara visat sig litegrann. Vi hoppas helt enkelt på bättre väder imorgon.

Min dag har bestått av massor med träning. På morgonen var Emma och jag ute och spelade nio hål. Jonnie och Peter följde även med de första 4 hålen och spelade lite samtidigt som de kollade på hur tekniken följer med i spelet ute på banan. Efter spelet på banan gick jag till rangen för att träna lite teknik. Fick även höra från Jonnie att det jag som jobbar med just nu såg bättre ut då jag spelade på banan vilket är skoj. Vi har nu bestämt att jag ska köra på med denna teknikgrej restan av lägret för att sedan börja jobba lite med hur jag ska få med höfterna mer och på så sätt slå ännu längre. Måste även passa på att nämna en av dagens roligaste händelser. Sofie och Jonnie är väldigt mycket för att brottas. Det är jätteroligt att kolla på, hur Sofie som typ väger hälften som mycket verkligen kämpar för att få ner Jonnie. En sådan fajt ägde rum idag på rangen och det var helt galet hur de höll på och Sofie ville inte ge sig. Allt detta slutade med att Jonnie nu har två rivmärken i ansiktet som alla går och frågor om vad som har hänt.

Till lunch idag blev det pasta och korv. Det blir väldigt mycket korv och även pasta men det beror på att vi har hela kylskåpet fullt med korv. Efter lunch begav vi alla oss ner till stranden och körde fotboll. 1:orna mot 2,3:or. Det var superkul och riktigt jobbigt. Roligast var nog Jonnie och mina närkamper då jag fick ta det flesta av smällarna. Jag försökte ge igen men lyckades inte helt, så jag har nu sagt att vi måste köra en gång till innan han åker för att jag ska få chansen att ge igen lite.

Resten av dagen efter fotbollen bestod av ett stockshottest, wedgar och puttning. Nu känner jag mig riktigt trött och sliten, så det gäller att försöka komma i säng ganska tidigt ikväll och hämta kraften till en ny dag på jobbet imorgon.

Imorgon har tjejmaffian (som Ronnie kallar oss tjejer) tänkt att vi ska bjuda över Jonnie och Peter på middag. Vi ska bjuda på kött eller kyckling har vi tänkt.

Imorgon ska Jonnie filma då jag slår så att jag själv kan se de förbättringar som har skett den senaste tiden. Det är superbra att filma eftersom man får se med egna ögon och så lär jag mig massa nya saker då vi diskuterar hur jag ska komma vidare.

Börjar känns lite tråkigt att äventyret snart är slut och vi måste åka hem till tråkiga Sverige igen. Fast det är 11 träningsdagar kvar nu som jag ska njuta av maximalt och träna så mycket som jag bara orkar.

Slutligen måste jag bara att det blir korv till middag också, nämligen korvstroganoff. Vi är verkligen grymma på att laga det och det blir supergott.

Ha det bra där hemma!
Kramkram

Kommentarer
Postat av: mamma

Mat mat är visst ett stående tema. Korv korv är temat- tjatigt men gott och lätt att tillaga. Jag ser framemot när du ska visa dina matlagningstalanger.

Talang- JA det har du när det gäller golfen. Du är bäst (tänk på min pensionsförsäkring) hihi

Kram kram kram kram kram kram kram kram mamma

2009-03-30 @ 08:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0