Säsongens andra scratchvinst!

Yes, jag vann tjejernas stratchpris på Daniel Bäck Classic idag. Känner mig rikigt nöjd över vinsten, dock kunde spelet ha fått varit lite bättre. Jag fick ett dussin V1 som pris. Om jag jämför förra säsongen med den hittills känner jag att jag har utvecklats genom att jag harhöjd min lägsta nivå. Nu när jag spelar halv bra blir scorerna inga katastrofer (idag gick jag 79). Kännsriktigt bra att se och känna en utveckling för det vill jag verkligen göra eftersom jag tränar väldigt mycket.

På första 9 hålen idag gjorde jag 6 st helt okej par. Men sen var det tre hål som jag inte riktigt vet vad som hände. Jag gjorde två dubblar och en trippel, riktigtdåligt. Om man bortser från de hålen spelade jag stabilt och kan därför vara ganska nöjd. Kändes skönt att jag lyckades hitta bollträffen de sista 4 hålen. Det är den som ´jag har letat efter lite på sista tiden. Nu gäller det att träna ännu hårdare för att få fler pusselbitar att falla på plats. Jag ska nu ligga i hårdträning de två kommande tävlingarna för att vara i bra form till DM och Skandia Tour.

Riktigt skönt är det nu att det inte är långt kvar till sommarlov. Jag har två prov och ett nationellt prov kvar innan jag helt kan slappna av. Det tråkiga med det kommande sommarlovet är att jag inte kommer träffa golfklasskompisarna varje dag, samt tränarna jag har i Uppsala. Självklart kommer vi träffas ute på tävlingar i sommar, men på ett sätt känns detlite tråkigt.

Nu ska jag ta och packa iordning alla grejer tills imorgon och sen ta och gå och lägga mig.
Sov gott!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till vinsten :)

2009-06-06 @ 16:19:15
URL: http://frommyowneyes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0