Säsongens första vinst!

Hejsan!

Idag har jag varit och spelat säsongens första Skandia Tour och jag spelade den på Sigtuna. Tyvärr kunde jag bara spela på distrikt den här omgången pga att det strulade lite med mitt anmälningskonto och jag kunde inte anmäla mig och spela riks, så det var lite tråkigt. Menmen, det var trots det väldigt roligt att få komma ut och spela en tävling. Mitt spel fungerar bättre nu då mina slag går längre och lite vänter istället för kort och höger som tidigare. Känns bra eftersom jag nu är på rätt spår att börja få till tekniken helt efter det som vi har hållt på att jobba på den senaste tiden. Känns väldigt roligt att känna att man blir bättre av all den träning som jag trots allt lägger ner!

Känner mig nöjd med dagens tävning eftersom jag uppfyllde alla förberedande processmål och de som jag hade på banan. Inför den här tävlingen känner jag att det har varit jobbigare än vanligt mentalt. Jag vet att jag spelar allra bäst golf då jag inte ställer krav på mig själv. Detta lyckades jag få bort och hitta andra bra saker att tänka på genom mina processmål. Men då blev det istället att jag kände att människor runt om kring mig satte press på mig, eftersom många ansåg att det var självklart att jag skulle vinna för att jag spelar distrikt. Jag känner ändå att det är trots allt golf jag håller på med och vad som helst kan hända. Det finns alltid spelare som kan spela sin drömgolf och det är inget som jag själv påverka (hur andra spelar alltså) Hela situationen blev lite jobbigt eftersom det är en ny grej som jag tidigare inte upplevt. Genom lite prat med Ronnie fick jag bra saker att tänka på och jag känner att jag klarade av att hantera situationen bra. Även om det har varit lite jobiigt mentalt anser jag att det har varit väldigt lärorikt och det är något som jag helt klart kommer att ha nytta av i min framtida golfkarriär.

Nu ska jag ut och övningsköra till affären tillsammans med pappa och handla lite kvällsmat. Är tänkt att vi ska grilla något kött, mums. Resten av min kväll kommer bestå av lite plugg, fys och kanske lite TV och det finns tid över.

Ha det bra! // Jössan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0