Uppland vs Västmanland

Hejsan!

Idag ska vi, Upplands distrikslag spela match mot Västmanland. Matchen ¨går av stapeln på Söderby som är en fin banan med väldigt bra greeener. Sofie och jag var och spelade in igår eftersom hon tidigare inte har spelat banan. Eftersom jag har spelat den ett antal gånger tidigare så valde jag att jag skulle spela och scora lite. Det visade sig att jag spelade väldigt bra och gick +2 (+3 första nio och -1 sista nio). Det var säsongens första runda bättre än hcp. Det var väldigt roligt eftersom spelet börjar lossna och all träning börjar ge tydliga och positiva resultat. Under rundan fungerade närspel och putting väldigt bra. MIn slag kan bli bättre genom att jag kan slå bollen exakt dit jag vill, både i längd och riktning. Det var väldigt trevligt att vara ute och spela med bara Sofie och ett lite extra + var att det var väldigt fint väder.

Efter tävlingen idag åker jag med Sofie till Uppsala för att sova hos henne tills imorgon. Imorgon blir jag och tre andra hämtade vid kl.6.00 för att åka ut till golfbanan och förbereda teststationerna. Det är nämligen så att de som ska börja 1:an till hösten kommer och ska göra lite golf och rörlighetstester.

Nu måste jag ta och gå och packa klart allt innan det bär iväg till Söderby.

Ha det gött!
// Jössan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har svårt att hitta ord över hur stolt jag är över dig min Josefin. Jössan va rädd om din nya vänner som golfen å skolan har givit dig. Lev livet det vill jag vara med å dela med dig. Kramisar mamma

2009-05-18 @ 18:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0