Tillbaka till verkligheten!

Nu är vi hemma igen efter en månad med massa hård träning i Spanien! Det har varit ett jättebra läger och jag tror att alla åker hem och känner att det har tränat på hårt och bra nu under lägrets gång. Dagarna har varit långa och innehållt många timmars träning. Dagarna har börjat vid sju på morgonen med fys och sen har dagarna fortsatt med golfträning fram till solen gick ner vissa dagar.

Det är riktigt skönt att vara hemma nu, samtidigt som jag gärna skulle vara kvar i Spanien och träna ännu mer tills alla golfbanor öppnat här i Spanien. Det är en trött och sliten Josefin som har gjort slut på alla krafter ur kroppen som nu sitter här och kollar ut genom fönstret och faktiskt kan konstatera att jag och Emma lyckades med det som vi sa - "Att ta med oss solen hem från Spanien"! Jag hoppas verkligen det går snabbt nu för den sista snön att försvinna så att golfbanorna kan öppna och man kan fortsätta träna på inför den kommande säsongen.

Om jag talar för mig själv, men det är säkert många andra som kan hålla med mig så har det här lägret innehållt smärta, tårar, frustration, GLÄDJE, LYCKA, GEMENSKAP, UTVECKLING och givetvis massor med andra saker. Det har varit riktigt bra även om det vissa stunder har varit kämpigt och jobbigt. För det vore att ljuga om jag sa att vi haft det som en dans på rosor som har fått varit i Spanien i en hel månad. Men allt är värt det eftersom vi får med oss så himla mycket bra saker i vår utveckling och det lyfter verkligen oss framåt. Gemenskapen i gruppen har verkligen växt och vi är många som har kommit varandra närmare.

Jag vill tacka Emma så mycket för den fantastiska månad som vi har haft tillsammans då vi både gråtit, SKRATTAT massssssor och peppat varandra! Vi har fått många minnen för livet och jag är väldigt lycklig över att ha Emma som vän!

Jag vill också tacka tränargänget för alla bra pass ni gjort, all hjälp ni har gett oss både på och utanför golfbanan. Ni gör verkligen ett hästjobb som lyckas få ihop allt så bra!

Mitt tredje tack går till ALLA som varit med på lägret nu under månaden. Tillsammans har vi verkligen gjort det så grymt som det bara gick att göra det!

Mitt sista tack för den här gången går det nära och kära och alla andra ni som har läst här på bloggen under tiden. Kul att se att det är folk som läser det jag skriver och jag hoppas verkligen att jag har delat med mig av allt det fantastiska som vi har varit med om!

GLAD PÅSK


Det underbara gänget samlat! Längtar tillbaka till vårt underbara paradis!

Kommentarer
Postat av: mamma

Verkligheten du är tillbaka till å det är att tvätta, men skönt att du tog med dig solen hem så att ALL tvätt torkar härligt ute å luktar gott. En annan verklighet är att du får vara chaufför till syrrans fotboll.

Himla skönt att ha dig hemma igen, se ditt glada bruna ansikte.

Du är bäst å det kommer jag att få se på golfbanan som din caddie.



Kramisar mamma

2010-04-04 @ 09:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0