Värmland

Just nu befinner jag mig i Karlstad hemma hos Emma och hennes pojkvän. Jag ska bo här fram till på söndag eftersom både jag och Emma ska spela Skandia Tour Elit nu fredag-söndag. Idag är det inspel som gäller på Bryngfjorden. Jag sitter och väntar på att Emma ska komma hem från Kil efter att ha varit hos tandläkaren nu på morgonen, samt hämtat sina golfsaker hemma. När hon kommer bir det lite lunch och sen åker vi ut till banan och tränar lite innan det är dags för inspel. Det ska bli intressant och se hur banan är. Har nmligen hört att den ska vara ganska blöt, men vi får hoppas på att den är spelbar och att i alla fall greenerna är rättvisa för då går det är genomföra tävlingen bra och rättvist. Jag känner mig taggad och det ska bli riktigt skoj att spela. Var egentligen inställd på att jag inte skulle komma med på eliten utan jag trodde det skulle bli spel för mig på riks på Täby. Därför är jag extra glad över att få spela eliten eftersom jag mycket mer gillar upplägget med 18 hål per dag och man hinner träna lite mer och så mellan. Annars på riks är det 36 hål, skynda hem och äta, sen sova för att kliva upp tidigt även den andra dagen och spela 18.

På söndag bär det av för oss hem till Uppsala för på måndag börjar vi i skolan igen. Det är med lite blandade känslor. Det känns jätteroligt och bra att vara tillbaka till Uppsala och träffa alla mina underbara vänner igen och få träna en massa golf och annat. Allt plugg i skolan gör dock att jag gärna skulle fortsätta ha sommarlov ett tag till. Men nu gäller det att se även skolan från den ljusa sidan: jag har fått riktigt bra schema och nu är det dessutom mitt sista år. Helt galet vad tiden på gymnasiet har gått snabbt. Känns som igår då jag stod där utanför aulan och var nervös, med en massa nya ansikten runt mig och jag kände ingen. Men idag sitter jag här och kan säga att jag har funnit många nya vänner och många av dem är även vänner för livet och jag är så oerhört tacksam för allt som jag har fått vara med om! Jag känner själv att jag utvecklats massor som person och har fått med mig så himla mycket bra saker att fylla i min ryggsäck. Livet efter gymnasiet är fortfarande lite ovisst, men nu gäller det bara att leva i nuet och jag ska verkligen njuta av varenda sekund under mitt sista år.

Ha det bra!
// En glad tjej vid namn Jössan (som är mitt värmlänska namn)

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är gött med vänner i Värmland va rädd om dessa. Nu måste jag bättra på bloggläsandet igen för att ligga i topp med kommentarerna. För nu ska du blogga mycket om det sista året med gänget i Uppsala.

Kramisar mamma

2010-08-22 @ 18:54:25
Postat av: lotta alfredsson

det är alltid lika kul att träffa dig! du och emma är alltid så positiva och glada tillsammans. Hoppas att vi får läsa mycket om vad som händer i uppsala.

mamma lotta alfredsson

2010-08-24 @ 11:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0