Fredag

Nu är det äntligen fredag och helg, känns riktigt skön! Jag behöver vekrligen vila upp mig då jag de sista dagarna under den här veckan har känt mig väldigt sliten i hela kroppen och mina muskler har varit sega. Så i helgen blir det vila och sen kommer jag tillbaka med en massa ny energi till mer träning.

Imorse hade vi gymnasik med golfarna vilket var roligt. dock så kom aldrig gymnasiktränaren så Ronnie fick improvisera och det blev ett bra och jobbigt pass. Jag har under två veckor haft ont vid mitt nyckelben och de senaste dagarna har det tyvärr blivit värre, så nu blir det till att gå till sjukgymnasten och kolla upp det.

Nu ska jag packa lite saker att ta med mig hem till Enköping över helgen. Jag måste gå till stationen för att även få med mig en resväska som min lillasyster ska ha då hon åker bort med skolan. Vi får väl se hur det går att rulla den i snön... Då jag kommer till Enköping ska jag ner till farmor och farfar och äta (där jag även ska sova inatt), sen vid kl.18 har jag en körlektion. Ikväll ska jag mest ta det lugnt, plugga lite och kolla på TV. Imorgon ska jag till optikern och kolla med linserna som jag nu har haft i två veckor. På lördag eftermiddag ska jag till mina kusiner på födelsedagskalas. Ja, jag har lite att göra under helgen. Jag måste även hinna med och plugga en hel del matte eftersom vi har prov på dervita på tisdag.

Nu börjar det verkligen på att nära sig till min och Emmas genomsamma 18 års fest den 13:e februari. Vi håller på och planerar en massa och vi är övertygade om att det kommer att bli grymt! Igår var vi på stan och letade efter klänning och skor till festen. Vi letade å letade och höll på att ge upp då vi gick till BIKBOK. Innan nyår hade jag kollat på en klänning där som jag hade blivit kär i, men jag köpte den inte eftersom jag tyckte att den var för dyr (500kr)... Jag går fram till reaställning och ser att det hänger EN sån kvar, men jag tänker väl att det inte är min storlek, men det var det! Jag blev hur glad som helst och gick och provade den. Då jag provade såg jag att den var lite trasig i dragkedjan på ryggen och en litenliten som släppt på framsidan av klänningen. Det på framsidan går lätt att fixa, så de var inge problem. Jag ber personal om hjälp och frågar om de tror att de går att fixa dragkedjan också och det svarar hon att hon tror att det går. Klänningen var nersatt till 124kr nu på rean vilket var ett sjukt bra pris för denna fina klänning. Men jag frågar ändå om det går att göra något på priset eftersom den är trasig. Hon svarar att den redan är nersatt väldigt mycket och det låter verkligen på henne som att det inte går att sänka priset något... men till slut säger hon att hon kan sänka den till 70 kr!!!! Inte direkt så mycket att fundera på och med lite nål och tråd så kommer klänningen bli grymmmm! Efter köpte av klänning gick vi till skopunkten där vi kollade på skor och både jag och Emma hittade ganska snabbt skor till festen. Jag köpte två par och Emma ett par och alla tre var galet snygga. Vi anslutade rudan på stan genom att gå tillbaka till HM där vi börjat och Emma köpte den görsnygga klänningen som hon hittat. Vi kommer vekrligen var supersnygga på vår fest!!

Nu ska jag packa mina saker, plugga lite körkortsteori innan jag, Erik och Patric ska göra sällskap och gå till stationen!

Trevlig helg!

En liten förhandstitt på skorna som jag ska ha på festen. Helheten med klänning och skor på visar jag på "festdagen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0