Livet leker!

Dagar rullar på här nere i Spanien med en massa träning och vädret är lika fint som vanligt med sol och klarblå himmel. Temperaturen börjar sakta stiga sig uppåt lite och idag har jag till och med tränat i klänning.

Dagen började som vanligt med morgonfys där det idag var fokus på ben som gällde. Sen hade vi range och puttpass. Teknikträningen på rangen gick riktigt bra, hade väldigt bra bollträff och slog bollen nästan exakt så som jag vill. Det är lite kvar att jobba på för att verkligen få den där draw att sitta så att jag kan slå den mer konstant. På puttningen körde jag, Emma och Louise 50-bollen som är en bra övningen, men som tar ganska lång tid. Jag är inte helt nöjd med mitt resultat, men det innebär samtidigt att det finns saker att jobba med vilket alltid är roligt så att man får känna förbättring.

Nu i eftermiddag väntar för min del wedgeträning med Peter. Senare har vi spelövning på banan och den går idag ut på att vi ska ut och kolla slaglängder och olika vindriktningar. Vi körde den även förra året i Spanien och den är riktigt bra och man lär sig att få insikt hur mycket vinden påverkar och hur man ska tänka rätt.

Jag är jätteglad över att få bo med Emma. Vi har det jättebra i vår lägenhet och lagar mycket god mat. Bäst av allt är att vi har väldigt roligt tillsammans och det går inte en dag utan att vi skrattar en massa. Vi peppar varandra till och under träning och lyfter varandra framåt i utvecklingen inom vår golf. Jag har verkligen funnit en vän för livet i Emma och jag hoppas vi kommer att ha bra kontakt även efter gymnasiet och vara ute i världen och träffa på varandra på de stora tourerna!

Nu ska jag bege mig och ut och träna i det underbara vädret. Ha det bra där hemma och hoppas all snö töar för fullt för vi vill absolut inte ha någon snö då vi kommer hem!


Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt med en vän för livet, va rädd om henne.



Ni är bäst

kram mamma

2010-03-18 @ 07:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0