Lärorik spelövning

Ännu en dag här i Panoramica är nu avslutad och jag känner mig väldigt nöjd med dagen, då jag har fått mycket bra träning gjort. Morgonen började med fys som vanligt och idag´var det Micke och Åman som höll i den. Därefter den tradtionella frukosten. jag älskar den stunden på dagen då man bara kan sitta där och ta det lugnt, äter sin frukost och laddar inför dagens kommande träning. Man kan säga att det är min heliga stund på dagen.

Min träning idag började tillsammans med Peter och Ebba. Vi stod först i bunker och tränade, slog i uppför och nerförs lägen runt en bunker, samt lobbslag. Sen gick vi upp till rangen och där tränade vi höga, låga, fade och draw slag. Riktigt bra träning blev det och jag lärde mig en hel del nya bra saker att tänka på.

Därefter stid jag och nötte lite teknik och det känns bättre och bättre å jag börjar få till min efterlängtade draw som jag jobbar på. Peter och jag ändrade om lite i mitt grepp idag och det känns lite konstigt men riktigt bra. Jag börjar på att få en bättre bollbana och man ser att det nu finns mer kraft i slagen än tidigare vilket för mig är jätteroligt, att verkligen få se att all träning ger resultat!

Efter lunch hade vi stationsträning och då hade tränarna satt ihop tre stationer: Lobbslag, puttning där fokus låg på visualisering och sista var stockshoots med driver. Direkt efter det hade halva gänget spelövning på banan och övning idag gick ut på att vi skulle vara neurala vid alla slag. Man skulle inte kunna se på oss om det blev ett bra slag eller inte och man skulle inte kunna utläsa av vårt kroppsspråk om vi spelade bra eller inte. Det kändes lite knäppt eftersom vi inte ens fick säga bra slag/putt om något gjorde nå bra. Det kändes som stämningen skulle bli lite spänd pga det men det tycker jag inte att den blev, utan vi skrattade och hade det trevligt i vår boll. Jag spelade tillsammans med Ellinor, Erik, David och Peter. Jag fick ett lite personligt extra uppdrag att genomföra under rundan och det var att jag skulle le och ha nära till skratt under hela rundan. Målet var alltså att jag skulle ta ut den Josefin som jag är utanför golfbanan då jag skrattar och är glad! Jag genomförde det som var syftet med övning och känner mig verkligen jättenöjd med min insatts. Det var en riktigt bra övning för mig som behöver blir bättre på att DISSA.
En rolig sak som visar på att jag genomförde det på rätt sätt var då Jonnie bad mig och Ellinor att berätta om vårt bästa slag på hål 2-5. Både Ellinor och jag stod där som fågelholkar och kom inte på ett enda slag under den tiden. Det var riktigt bra eftersom det då visar på att vi inte har ASSAT något slag (lagt på känslor för att komma ihåg). Jag som var med om det tycker att det är väldigt häftigt hur hjärnan kan fungera på det sättet.

Nu blir det till och sova. GODNATT!


Kommentarer
Postat av: mamma

Himla bra att ni lägger krut på psyket också, mycket intressant och verkar även lärorikt.



Kör på tjejen

mamma

2010-03-25 @ 08:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0