Dag 1 i blåsiga Spanien

Hej på er hemma i Sverige!

Nu är vi äntligen på plats här i Spanien, Panoramica! Resen hit gick bra och den gick fortare än vad jag trodde att den skulle göra. Jag somnade direkt då planet hade lyft i morse och sov 2,5h, så då återstod det bara en timme innan vi var framme i Barcelona. Bussresan mellan Barcelona och Panoramica gick relativt snabbt då Emma och jag satt och pratade och hade det trevligt.

Då planet landade i Barcelona var det tre grader varmt och regn. Under bussen resan började det snöa och det var som en djup suck som drog igenom i min kroppen, men sen blev vädret bara bättre och bättre. Efter den två timmar långa bussresan var vi framme och då var temperaturen upp på åtta grader med sol. Fast de få plusgraderna känns inte speciellt mycket just nu eftersom det blåser nå fruktansvärt här. På sidan av vägen då vi åkte med bussen satt det ”vindstrutar”  och de blåste rak ut i sidled så man kändes hur det hela tiden tog tag i bussen.

Direkt då vi kom hit till vår lägenhet packade vi upp allt och gjorde det mysigt. Emma och jag kommer verkligen att trivas jättebra här i Spanien nu under den kommande månanden. Lägenheten består av ett lite kök med en bardisk ut mot själva matsalsdelen där det finns ett bor med fyra stolar och sen en TV hörna med en väldigt skön soffa som jag sitter i just nu och skriver detta. Sen är det ett ganska stort badrum med ett badkar. Sist av allt är sovrummet som består av en dubbelsäng och en stor inbyggd garderob.

Imorgon börjar allvaret och man känner sig grymt taggad på en massa träning och äntligen få komma ut och spela igen. Hoppas på att temperaturen kan stiga lite, men fram för allt att blåsten kan lugna ner sig lite för nu känns det väldigt kallt ute. Dagen kommer att börja med ”vakna upp fys” kl. 7.00 och därefter kommer dagen att rulla på med en massa träning.

Just nu sitter jag och Emma och är fruktansvärt hungriga och väntar på att maten ska komma som tränarna är och handlar. För övrigt mår alla bra och stämningen bland golfarna är på topp! Alla vi har ett fantastiskt äventyr framför oss den kommande månaden.

Nu ska jag passa på att plugga lite då det finns tid för det. Ha det bra så hör jag av mig då jag har tid och möjlighet till Internet

(Detta inlägg har jag i förhand suttit och skrivit på och lägger ut det först nu då jag har fått tillgång till Internet.)

LIVE: Emma och jag har precis ätit en mycket god spagetti och köttfärsås middag som vi tillsammans tillagade. Sen var vi precis och köpte oss Internet så nu kommer jag kunna uppdatera bra här på bloggen. Nu ska jag försöka få skype att fungera. Kl. 21 ikväll har vi möte och sen blir det sängen. Måste ladda batterierna till max inför imorgon så att man orkar träna en massa.

Ha det bra! Kram från Spanien!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ditt äventyr börjar nu med Spanien resan, mitt äventyr börjar också nu fast på hemmaplan i Sverige. Jag ska till fullo följa ditt liv med vännerna och golfen. Njut å ha det så himla roligt!!



Kramisar mamma

Stig och Elvis tänker givetvis på dig också

2010-03-08 @ 19:46:59
Postat av: Anonym

du måste tag några bilder på där du bor

2010-03-08 @ 20:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0