Nervositet

Ute öser regnet ner så det var bara till att sätta på sig regnkläderna då jag cyklade till skolan. Nu är jag i alla fall på plats i skolan, något tidig men jag hade inget att göra hemma å där gick tiden bara så långsamt. Sitter på en bänk i skolan just nu och försöker samla mig inför mitt muntliga nationella som jag ska ha i svenskan om 40 min. Jag ska hålla ett tal på 5 minuter och kort sammanfattat kan man säga att det handlar just om talrädsla men också om vinnarskalle. Darrande händer, ökande puls och hettande kinder, så lyder en del i mitt tal och det är precis som jag känner just nu! Jag förstår inte varför jag igentligen ska bli så nervös... vad är det värsta som kan hända? Att det inte går så bra som jag tänkt mig tror jag. Men det gäller bara att gå upp där, genomföra det så bra som möjligt för mer kan jag inte göra. Jag är jättenöjd med innehållet i mitt tal så nu gäller det bara att gå upp och förmedla det för mina klasskompisar. Lucas och jag har tränat för varandra flera gånger och det har känts bra. Vissa gånger klarar jag mig helt utan orden och ibland kolar jag ner någon gång. Talet sitter och nu ska jag ställa mig inför klassen, ta ett djup andetag och sen bara köra. Det kommer vara så himla skönt då det är över. Då blir det istället till att börja ladda inför nästa del, det skrifliga nationella provet som vi har på onsdag. Skrivtiden är 5 timmar!!!! Så det gäller verkligen att ladda upp med mycket sömn och se till att ha frukt och dricka med sig så att man orkar koncentrara sig.

Det här kanske inte var så intressant läsning utan jag skrev det mest för att lugna mina egna nerver. Ha en bra dag!


En bild som man blir glad av!!


Kommentarer
Postat av: LOUISE NYBERG

Hej!

Jag och några andra håller på att arrangera en golftävling på Flommens golfklubb den 12 december. Pengarna vi får in ska gå till en insamling som försöker hjälpa svårt drabbade barn i Sydafrika. Det skulle vara jätteroligt om du ville delta. Allt om golftävlingen, anmälning, priser osv hittar du på www.starforlife.se/golfforlife



Hoppas vi ses!

Louise

2010-11-24 @ 22:18:54
URL: http://lnyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0