Kort uppdatering!

Nu har jag kommit hem från skolan och dagens två lektioner, men vid kl. 3 är det fys med Ronnie som gäller. Tiden här i mellan ska jag försöka fixa med lite småsaker, så som att boka boende till Kalmar, vika tvätt, byta och om kanske börja packa lite. Packning är en stor del av mitt liv just nu känns det som: jag packar för att åka iväg på tävlingar, sen kommer jag hem och då ska sakerna packas upp, tvättas och sen börjar denna cirkel om på nytt inför nästa tävling. På ett sätt känns det bra att golfsäsongen börjar lida mot sitt slut så att jag kan sätta mig till ro ett litet tag och vara på samma ställe i mer än en vecka utan att behöva packa och släpa en massa. Allt det där gör att det blir som en inre stress i kroppen hela tiden eftersom att det är så himla mycket som ska fixas hela tiden och fungera. Det är boende, resa och allt sånt som ska planera. Jag ska prata med alla lärare för att säga att jag är borta och be om uppgifter som ska göra. Jag ska hålla igång bra med både fys och golfträning. Jag vill hinna umgås med alla mina kompisar. Och mitt i allt detta så vill jag hinna känna att jag kan sitta ner och bara ta det lugnt ett tag, men det är svårt eftersom att det känns som att mitt liv stundvis går i 180! Jag älskar verkligen mitt golfliv, men allt resande blir till slut lite jobbigt. Jag kommer vara borta så mycket under hela september månad att det bara blir totalt 12 dagar i skolan för mig, vilket känns helt galet. Som tur är känns det som att det fungerar bra och jag kommer inte efter trots allt resande utan jag tar mina extra plugtimmar hemma någon gång ibland för att se till att inte hamna efter. Nu i början av terminen är det också ganska lugnt vilket känns bra och de få uppgifterna som vi har just nu är lätta att genomföra utanför skolan, så som läsa bok i svenska, plugga några sidor matte osv.

Nu ska jag dra igång med alla saker! Ha det bra!
Josefin

Kommentarer
Postat av: mamma

Se till att du mår bra tänk på dig själv.Va rädd om dig.



kramisar mamma

2010-09-07 @ 21:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0