Längdskidåkning!

Idag har jag varit första gången i spåret under den här vinter. Jag och farmor var nämligen ute i förmiddags och åkte lite längdskidor i Gånsta- spåret. Tanken var att vi skulle åka fem kilometer, men ganska snart så insåg vi att det skulle bli ändrade planer och det blev då istället 3,2 km. Det snöade och blåste fruktansvärt mycket ute och i början av åkningen som var över ett öppet fällt så piskades snön mot kinder och gjorde till och med lite ont. Det blåste så mycket så att spåren delvis hade drivit igen. Men vi kämpde på med att plöja upp spåren igen och då vi väl kom in i skogen var spåren bra och det var riktigt mysigt att åka. Avkopplade och väldigt vackert att åka genom skogen fyllt med snö över alla träden. Det enda som saknades var lite solsken men det hoppas vi på nästan gång och då blir det även fem kilometer.

Jag har alltid sagt att någon gång i livet så ska jag åka Vasaloppet för det är verkligen något som jag vill uppleva. Idag insåg jag dock att jag har många mil kvar i skidspåret innan jag är redo att ta mig an den utmaningen, men kanske något att önska sig i 20 års-present...:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0