Träningsvääärk!

Ja som rubrik lyder så har jag en fruktansvärd träningsvärk. Emma och jag var på Sats igår och körde vårat explosiva pass samt avslutade med att göra totalt 165 st situps på boll. Resultatet av det känns verkligen idag och jag tror jag aldrig har haft så mycket träningsvärk i magen som jag har just nu. Vad jag än gör så känns det och Emma skrattade massor då jag nös idag och direkt efter sa aaaaj eftersom även det gjorde ont. Men inte ens massa träning hindrade oss från stenhård träning även idag, dagen som visserligen startade med lite lugnare träning i form av en långpromenad i snöovädret i en timme. Men vid lunchtid möttes vi på Sats efter att jag varit i skolan (Emma har fått njuta av en dag ledigt från skolan) för att köra ett fyspass med fokus på överkropp. Vi genomförde 5 övningar som vi körde 3 varv och avslutade även med en jobbig men bra magövning samt ytterligare två överkroppsövning. Vi körde verkligen järnet och var helt slut i kroppen då vi lämnade gymmet.

Därefter var det bara att sätta sig på cykeln för att trampa hemåt i snöovädret. Det har kommit väldigt mycket snö i Uppsala under dagen och de har tyvärr inte plogat cykelvägarna så just nu blir även de turerna som ett träningspass, både för benen och balansen. Väl hemma som två snögubbar var det bara att hoppa in i duschen för sen stod film på schema. Som belöning efter bra träning hade vi en lugn och skön eftermiddag.

Kvällen har varit lung och skön och också lite extra bra för min del, Emma lagade nämligen middag till mig! Hon serverade mig "Morfars kyckling", ett recept från Emmas kokbok som hennes mormor själv skrivit ihop till henne. Det blir troligtvis många fler middag från den boken framöver. Det var riktigt gott och vi satt länge kvar i soffan efter maten för att smälta den och samla lite krafter till disken.

Resten av kvällen tillbringades framför TV och vi kollade på Sveriges mästerkock och Fuskbyggarna, samt diskuterade kring morgondagens träning. Det är intervaller på löpband som gäller imorgon. Springer 40 sekunder vilar 20 sekunder och detta upprepas under 30 minuter vilket blir väldigt svettigt och jobbigt. Frågan är dock hur det kommer att gå att springa med våra värkande kroppar?!? Det är bara att bita ihop och ge järnet för sen väntar en ledig dag för både mig och Emma då vi inte har några lektioner i skolan pga inställda lektioner. Dagen är inte planerad utan vi tar den som den kommer, men troligtvis blir det lite plugg i alla fall och kanske även en film - det visar sig imorgon.

Nu är det för min del dags att sova och ladda upp batterierna tills imorgon för att orkar pressa och ge allt på löpbandet!

Ha det bra och sov gott!


Situps på boll. Bilden är från första året i Spanien och då klarade jag verkligen inte av att göra så många som jag gjorde igår och pressa mig så hårt. Träning ger färdigthet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0