Matchspel singel!

I matchen mella RIG och REG i Ryder Cup slutande det med seger för lag RIG. Grattis till alla dem och tack för en roligt match! Idag var det singelmatcher över 18 hål och lottningen gjorde att jag fick möta Emma. Vi verkar ha någon dragningskraft till varandra och fick återigen spela mot varandra. Eftersom jag trivs så himla bra tillsammans med Emma så gjorde det inget, men jag ska ändå erkänna att inför och under själv matchen kändes det lite konstigt att spela match mot just henne. Jag vill ju trots allt att Emma ska spela bra och bli grym inom sin golf. Under matchen idag gick båda med raska steg längs fairway och vi pratade inte alls så mycket som vi brukar göra. Att tillägga ska jag säga att båda hade för avsikt att göra så och inte prata så mycket med den andre, vilket vi pratade om i efterhand och förklarade för varandra. Trots att vi är bästa vänner så gick båda in i den här matchen med svarta ögonen och enbart hade en sak i huvudet, VINST! Jag hade som mål att vara "matchspelsjossan" och hela tiden gå först ut på fairway (gå som en vinnare). Då det inte bara var jag som hade detta som mål (vi spelade i fyrboll med två matcher) att gå först blev det flera gånger att tempot skuvades upp väldigt mycket eftersom vi var fler som ville gå först på fairway. Det blev då nästan lite halv-jogg ute på banan idag. För er som tycker att det här låter lite konstigt så är tanken med att använda detta i matchspel att man går som en vinnare för att visa motståndaren att man är stark och samtidigt smittar den energin över sig till spelet. Det här blev lite komplicerat kanske men jag hoppas ni förstår lite vad jag försöker berätta.

Åter till matchen... Jag spelade riktigt bra golf och vann min match mot Emma med 6/4. Jag är riktigt nöjd över att spelet fungerade så bra och det visar verkligen på att all träning ger resultat! I samma boll spelade Anna (REG) mot Robin (RIG) en singelmatch mot varandra som slutade med vinst för Anna med 5/4. Vi lyckades alltså plocka hem två pinnare till lag REG, men det räckte tyvärr inte för att kunna vinna totalt. RIG hade ett stort förstrång inför dagens singlar då det ledde stort efter foursome och bästbollmatcherna.

Jag älskar verkligen matchspel och det får mig att lyckas höja min golf en nivå. Jag vet att det är många med mig som älskar kampen man mot man och det blir en tävling med mycket press och nervositet, vilket i sin tur är grymt bra träning att utsättas för!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ha ha hihi jag ska det framför mig hur ni springer för att komma först till fairway för att visa att "JAG ÄR BÄST IDAG"



HIHI Emma å du som INTE pratade med varann under rundan starkt jobbat av er båda



kramisar till 2 sköna tjejer

2011-03-24 @ 18:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0