Livet rullar på här nere i ett regnigt Spanien!

Det har varit lite dålig uppdatering de senaste dagarna och det beror på att dagarna har varit fullspäckade med en massa träning och på kvällarna har jag varit så himla trött. En typiskt dag för oss ser ut på följande sätt:
* 7-8 morgonfys
* 8-9 frukost, dusch & göra sig i ordning
* 9-12 träning
* 12-13 lunch
* 13-19 träning
* 19-20 middag & dusch
* 20-20.30 kvällsmöte
* 20.30- kollar igenom planering för morgondagen, fixar med saker i lägenheten och sängdags. Emma och jag har lagt oss före tio alla dagar och avslutar alla kvällar med att kolla på ett Gossip Girl avsnitt. Därefter somnar vi så fort vi lägger huvudet på kudden. Då vi vaknar upp startar denna cirkel åter om igen och vi köra stenhårt med en massa träning.

Golfträningen består av olika delar: stationsträning, tester, utbildning, egen träning & spel på banan. Vi har hittills hunnit med två 18 håls varv!

Stämning mellan alla i gruppen är på topp och alla tränar på stenhårt. Det är roligt att se och man inspireras med alla och vi skapar tillsammans en stor utveckling! Jag själv känner att min motivation till träning är på topp och jag älskar de långa och fullspäckade träningsdagarna! Livet här nere i Spanien är alltså underbart!

Just nu sitter jag i klubhuset och ska fixa med en massa saker, så som träningsplanering, skolarbete och det sociala hemma med alla (blogg och skype). Anledningen till att jag inte är ute och tränar är för att regnet öser ner utanför och de har sagt att det ska komma upp till 50 mm regn. Det har regnat hela natten och banan är nu väldigt blöt och pga det stängd. Det blir ingen träning fram till lunch. Det kan eventuellt bli träning på eftermiddagen om regnet avtar. Vi sitter nu ett gäng i klubbhuset och gör en massa annat som måste fixas som jag tidigare nämnde. Efter lunch kommer vi ha lite ledarutbildning tillsammans med Johanna!

Vi har haft riktigt bra väder de två dagarna innan denna med stålande sol och shortsen på. Igår kunde jag konstatera att strumpranden börjar göra sig synlig igen och det är skönt att solen ger lite färg.

Som ni märker rullar dagarna på här nere på och vi har hela tiden saker att göra. Det har snart gått en vecka av detta läger och man kommer mer och mer in i alla delar av golfen och känner ständigt en förbättring som skapar ännu mer motivation till att träna.

Jag hoppas ni har det bra där hemma och att snön smältar så att banorna i Sverige kan öppna så snart som möjligt då vi kommer hem!

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0