Underbart väder!

Nu börjar vår lediga dag som vi haft idag att lida mot sitt slut och vi har precis ätit kvällens middag bestående av spagetti och köttfärsås. Vi har haft en riktigt bra som har varit lugn men vi har ändå gjort en massa roliga saker. Morgonen startade med ett avsnitt Gossip Girl i sängen då vi vaknade. Därefter tog vi en lång frukost innan vi gjorde i ordning och och gick ner till golfbanan. Emma tränade lite puttningen med vår tränare Johanna och under tiden som hon gjorde det började jag att ta lite bilder till mitt projektarbete. Då de var klara med träningen körde vi en liten puttmatch innan lunch. Dagens lunch i klubbhuset var ingen höjdare men vi fick i oss lite bränsle för att orka med dagen. Efter lunch gick vi ut och satte och i solen med en varsin café con leche och nöjt av det underbara vädret, som idag har varit strålande sol och inte ett moln på himlen. Jag skulle gissa på att det har varit runt 20 grader idag!

Efter en härlig stund i solen med en god kaffe fortsatte jag med fotograferandet av bilder till mitt golfhäfte som jag gör som projektarbete och jag hade då Emma som hjälp. Jag är riktigt nöjd med resultatet av biderna och det ska bli roligt att placera in dem i häftet.

Då klockan var runt två drog vi oss hemåt och direkt vidare ner till Johanna, Ebba och Emelie som låg vid poolen och njöt av solen. Där låg vi tjejer i en och en halv timme och pratade, solade och bara tog det allmänt lugnt. Det var en riktigt skön stund på dagen då man bara kunde slappa alla tankar på golf och slappna av.

Självklart kan man inte ligga så hela dagen utan eftersom Emma och jag bjudit över Johanna på en liten överraskning till oss gick vi hem och fixade med det. Vi hade planerat att ute på vår ballkong bjuda på fruktsallad, spela yatzy, göra ansiktmask, måla naglarna och bara sitta och prata. En riktigt tjejstund alltså. Den stunden fick tyvärr avbrytas då stackas Rebecca gjort illa knät på fotbollen som vissa var iväg och spelade vilket resulterade i att det var tvunga att åka in til sjukhuset. Vi alla hoppas att det går bra för henne och att det inte är något allvarligt.

Nu ikväll gick Emma och jag ut på en promenad och såg oss omkring lite och tog en massa kort på omgivningen. Resten av kvällen kommer att bestå av lite plugg och sen väntar sängen. Imorgon väntar en ny härlig dag på jobbet med en massa träning. Dagen kommer bland annat att innehålla lite tester, stationsträning samt egen träning. Vi är nu utvilade och taggad på att återigen ligga i med hårdträningen!


Johanna vid poolen.


Jag testade på hur temperaturen i poolen var och det var alldeles för kallt för att kunna bada enligt mig.


Idag hade vi strålande sol och som ni ser på bilden klarblå himmel, UNDERBART!


Emma som försöker likna en ananas!


Uppdukat på ballkongen inför dagens tjejstund.


Ansiktsmasker, yatzy, kortlek och nagellack uppdukade inför vår överraskning till Johanna.


Emma njuter av den goda fruktsalladen!


Johanna som är strålande glad!


På kvällen satte jag mig ute på ballkongen igen och åt lite av resterna av fruktsalladen, mums!


Kommentarer
Postat av: johanna

Farfar och jag gläds åt att du trivs så bra och att ni har fint väder. Vi har jättefint väder här hemma också men det finns fortfarande en hel del snö.

Härligt att se foton av glada tjejer! Vi uppskattar verkligen att du skriver så ofta på bloggen.

Massor av kramar från farmor och farfar!

2011-03-19 @ 22:37:42
Postat av: mamma

vilka härliga bilder

vilka härliga texter du skriver

vilken härlig tjej du är

vilken härlig kompis du har EMMA



älskar dig

2011-03-20 @ 20:45:02
Postat av: Anonym

vilka härliga bilder

vilka härliga texter du skriver

vilken härlig tjej du är

vilken härlig kompis du har EMMA



älskar dig

2011-03-20 @ 20:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0