Bara en veckan kvar...

Tiden går verkligen hur fort som helt då man har roligt och nu är det enbart en veckan kvar innan det bär av hemåt mot Sverige. Vi har det kanonbra här i Spanien och jag tror de flesta av oss trivs som små fiskar i vatten. Känns lite tråkigt att det är mindre än en vecka kvar nu av all underbar träning, men jag antar att efter den här intensiva månaden kommer kroppen och huvudet uppskatta lite vila när man väl kommer hem.

Jag och säkert många fler i gruppen känner att tiden har gått väldigt fort här nere då alla dagar fylls med massa träning och ny kunskap i ryggsäcken. Jag kämpar med att hålla energin på topp och känner att det går bra, trots att det nu börjar bli lite tugnt att gå upp på morgonen då klocken ringer eftersom nu har varit ställd på 6.40 varje morgon sedan vi kom hit. Trots att sängarna här nere är stenhård så är de fruktansvärt sköna på morgonen då klockan ringer. Det roliga då man är här nere så länge, är att man verkligen hinner få in rutiner som sätter sig så att de går utav bara farten. Ett exempel på det är morgonen då klockan ringer, snoozar en gång, går fram till garderoben och tar fram den ihopvikta klädhögen med fyskläderna som man på en gång hoppar i, sedan på med skorna för att slutligen dela på en banan ner för trappan med Emma på väg mot den dagliga morgonfysen. Sammanfattningsvis kan man alltså säga att vi går på autopiloten just nu! 

Vi fick äntligen lite sol på oss idag, så vi har njutit maximalt av dagen som bestod av spel och egen träning. Jag spelade tillsammans med Emma, Ellinor och Johan.  Idag gick jag +3. Låg -1 länge och väl men tappade på slutet då jag gjorde fyra bogeys sista fem. Lite surt men det är bara fortsätta kämpa på så kommer det sista framöver. Det är ju inte nu som spelet ska vara på topp, utan det spar jag gärna till då säsongen startar. Men det är otroligt skönt att känna att det finns låga scorer i kroppen. Emma spelade också riktigt bra och gick även hon +3. Vi båda är nöjda med dagen och har tränat på mycket och bra!

Varje dag peppar Emma och jag peppar varandra vilket gör att man får den där energin för att orka ladda om batterierna varje dag och ta vara på all tid och träna en massa. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan henne vid min sida med all stöttning och peppning som hon ger mig! Nu är det bara ge järnet och köra ända in i kaklat som jag sa till Ronnie idag på rangen, som förövrigt återvände hit till oss idag efter att ha varit hemma ett tag. Han tillsammans med fystränaren Rikard från SATS kommer med lite ny energi till gruppen och jag är övertygad om att de är riktigt sugna på att köra totalt slut på oss under de kommande fyspassena. Det är bara ladda mentalt att det kommer bli jobbigt, svettigt och vara beredd på att ge allt, vilket alla kommer göra då vi peppar varandra så grymt bra!

Nu är det dags att stänga av datorn för att du se på det sista avsnittet av Gossip Girl säsong 3 som jag och Emma har kvar. Sov gott!

Spana in Emma grymma armmuskler som är ett resultat från vinterns all fysträning.


Killarna fick igår lov att göra 40 armhävningar då de förlorade mot tjejerna i en närspelsmatch. Go girls!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tjejer med starka muskler slår alltid

Go for it girls

Ni är bäst



Mamma & Stig

2011-03-27 @ 09:41:05
Postat av: johanna

´Bra jobbat tjejer att ni slog killarna i närspelstävling!!!



kramisar johanna

2011-03-29 @ 10:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0