På plats i Spanien!

Hej allihopa!

Nu är Uppsala golfgymnasium åter på plats i Spaninen, Panoramica för det årliga träningslägret. Vi kom idag och stannar till den 1 april. Vi kommer få en härlig och intensiv månad här nere. Resa hit gick väldigt bra och alla är nu på plats och dessutom med allt bagage. Inget försvann alltså på vägen vilket är skönt! Flygresan gick relativt snabbt men däremot bussresan från Barcelona till Panoramica kändes desto längre enligt mig. Väl framme på banan gick vi till klubbhuset och åt en väldigt god 3 rätters lunch som de bjöd på (sallad, köttbullar & köttfärsås & pasta, samt glass till efterrätt). Förra året åt vi all frukost i resturangen men i år blir det istället lunchen som vi äter där och tillagar frukosten själva. Det känns väldigt bra eftersom vi då får chansen till att få i oss en bättre frukost istället för vitt bröd, chokladflingor och wienerbröd som frukost..

Efter lunchen fick vi vår rumsnyckel och Emma och jag är verkligen hur nöjda som helst med vår lägenhet som har utsikt mot poolen och banan. Vi lite bilder senare på det!

Väl i lägenheten gjorde vi oss hemmastadda på en gång och packade upp allt, la in kläderna i garderoberna och allt sånt. Därefter var Emma och jag snabba med att springa och köpa internet för månaden, vilket visade sig var väldigt bra gjort eftersom det efter oss endast fanns ett kvar (då ska de tilläggas att vi endast är fyra stycekn totalt som köpt internet och det kommer därför vara långt ifrån att räcka till alla tyvärr)

Då Spanien idag bjöd oss på 15 grader och strålande sol så gick vi efter att ha fixat allt ut och tränade lite. Emma och jag körde chip och puttävling. Jag vann båda matcherna vilket resulterade i att Emma nu är skyldig mig två klubbtvättningar samt att hon ska göra tio armhävningar under kvällen! För mig känns det otroligt bra men det sitter en revanschsugen Emma bredvid mig i soffan som för tillfället pluggar matte.

Ikväll väntar kvällmöte och sen förhoppningvis en sen middag om Robin och Ronnie lyckats hitta någon mat. På mötet ska vi bl a gå igenom morgondagen som kommer att bestå av morgonfys, golftester, gruppträning samt egen träningen. Imorgon väntar alltså en fullspäckad dag med massa träning.

Nu har jag pladdrat klart för den här gången och hoppas det gick att följa med bra i mina beskrivningar. Jag lovar att återkomma inom kort och håller er uppdaterade om allt roligt och tokigt som sker här nere!

Kramar till er alla!



Stora packlasset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0