Full av tankar men ändå helt tom

Dag 1 i leddes med storm (upp till 17m/s) och riktigt tuffa flaggplaceringar. Jag började okej men fick slita och allt slutade med att huvudet vann över mig med rädslor och frustration. Besviken, arg och väldigt ledsen.

Ny dag idag och nya möjligheter. Efter en halvknackig uppvärmning inledde jag de två första hålen riktigt bra med par och birdie! Sen kom tre tunga hål med trippel, dubbel, nio. I dessa siffror ingick studs på väg och out, ospelbara lägen i bunker. Det var inte alls min dag med studsar och liknade. Jag fortsätter att kämpa och kom igen bra. Men sen hade jag något mer skithål.
Det kändes som att jag spelade mycket bättre idag, men inte om man kollar på siffrorna... Idag var jag inte slagrädd jämfört med igår. Nu ska jag kommer ifrån rädslorna på green också.

Jag blir rädd, passiv och allt blockerar sig i huvudet. Skulle jag få en flygbiljett nu skulle jag inte tveka på att åka hem. Brukar inte ge upp men nu är jag så fruktansvärt ledsen och besviken att jag bara vill hem. Besviken på mig själv att inte klara av att spela det spel jag kan pga att jag är rädd. Rädd för att misslyckas. Men efter två dagar kan jag konstatera att det inte kan bli så mycket sämre så för hoppningsvis vänder det nu. För någon gång måste det väl göra det?

"Det som inte dödar, det härdar"

Kan tillägga att Ebba och Johanna spelade bra idag så de lyfter laget framåt. Jag hoppas nu kunna gå bidrag de nästkommande två dagarna.

Kram på er där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0