En vecka har gått

Hej alla där hemma!

Hoppas att allt är bra med er. Med mig är det superbra och jag trivs jättebra här. Vädret är fortfarande väldigt bra här, temperaturen ligger runt 25 grader idag. Igår tyckte vi att det var kallt för då vara det bara 21 grader. Dagarna här nere går väldigt fort och jag försöker utnyttja dagarna till max med en massa träning. Mitt golfspel går bättre och bättre vilket känns väldigt bra.

Tråkigt nog har jag inte kunnat hålla kontakten med er där hemma på ett tag nu och det beror på att internet stular för oss. Som det ser ut just nu kommer ni bara kunna räkna med att jag skriver på helger. Det är bara då som internetcafét har öppet. När vi väl är här måste vi handla något för att få 30 minuter. Även om det är lite tråkigt med det här så väger allt det andra över så mycket. Allt är vverkligen perfekt här nere. Vi har roligt hela dagarna och skrattar massor. Det känns som att vi lära känna varandra mycket bättre nu under den här resan.

Idag har Jonnie kommit ner hit så nu har vi två tränare på plats. Ronnie lämnar oss i början av nästa vecka. Jag får jättebra hjälp från dem och lära mig nya saker varje dag. Senast igår var jag på rangen med Ronnie och vi filmade och lite så. Fick en teknikövning. Det knäppa var att där jag körde en 80% full sving med den tekiken så slog jag både längre och hade en lägre bollbana. Kunde även skruva bollen vänster istället för höger vilket är bra eftersom det är det som jag allra helst vill.

Idag fyller Sofie år så det ska vi fira med en god middag ikväll. Vi har planerat att göra kyckling med bacon lindat runt, mums.

Vid halv tre idag ska jag ut på banan och träna lite wedgar. Riktigt roligt eftersom jag slår bollen så mycket bättre jämfört med i höstas. Det kalla Kåbotältet har verkligen gett resultat. I morse trände jag lite fys vilket jag gör varje dag. Nu har man kommit in i en bra rutin på dagarna då man tränar både fys och golf varje dag. Känns bra att komma hem med en sån "ny" livsstil som jag verkligen ska hålla kvar vid. Hoppas kunna ta med det fina vädret sen när jag kommer hem så att det blir vår och fint och vi kan börja träna golf även ute hemma.

På måndag ska vi ha våran första tävlingsdag och jag känner mig taggad. Det ska bli roligt att på testa på sitt golfspel under tävlingssituation och även se om tekniken följer med då.,

Än har jag inte fått någon hemlängtan och det beror förmodligen på att jag har det så himla bra här nere. Tänk om vi kunde ha sånt här klimat i Sverige. Men ni ska veta att jag tänker på er alla varje dag och hoppas att ni har det bra. Hoppas att våren har börjat komma till sverige.

Nu vet jag inte riktigt vad jag mer ska skriva och dessutom hinner jag inte eftersom tiden snart tar slut. Ställ gärna frågorr i kommentarena så ska jag svara!


Ni får ursäkta om det blev lite konstigt skrivet men jag känner mig stressad eftersom man vill hinna med allt man behöver på internet under en timme.
Ha det bra!
Massor med kramar till er alla.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är ivrig, tittar varje dag för att se om du har skrivit något. Varje gång jag läser något från dig konstaterar jag att du trivs som fisken i vattnet. Njut å må gott nu.



Kram kram kram kram å en liten kram till // mamma

2009-03-21 @ 17:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0