Vårkänslor!

Dagen har varit fylld med träning och jag har varit ute på arenan hela dagen, åkte 7.40 och var hemma 17.00.

Började dagen med fys där jag gick igenom mitt nya stabiltetspass tillsammans med James. Väldigt roligt med massa nya, bra och utmanande övningar som kommer göra mig ännu starkare!

Dusch och sen direkt ut för att slå. Temperaturen börjar äntligen att gå åt rätt håll och nu klarar man av att stå längre ute, utan att tappa känseln i händer och tår. Idag var det dessutom strålande sol och all snö har äntligen försvunnit och det var härliga vårkänslor som snurrande runt i kroppen och gav mig massa energi. Underbart att våren är på väg för jag längtar massor till golfsäsongen!

Miljön ute på arenan är så underbar och motiverade. Varje dag är vi flera stycken som är där ute och tränar. Vi är som en liten familj son lever tillsammans. Fysar, tränar golf, har härliga lunchstunder med lite social tid innan det blir ännu mer träning. Känner verkligen att jag är på rätt ställe där jag kommer att utvecklas otroligt mycket! Jag är verkligen oerhört tacksam för att jag får vara en del av school of golf.

Då dagarna fylls med massa golfträning finns det inget annat än att tillbringa kvällarna åt massa plugg. Just nu är det fysiologi som gäller och som vi har tenta på den 13:e mars. Det är MYCKET och SVÅRT! Frustration, press, stress över detta är vardagsmat känns det som. Men som med allt i livet gäller det att ta det tunga/svåra/jobbiga som en utmaning och bara bestämma sig för att kämpa! För jag vet ju trots allt hur fantastiskt bra det känns efteråt då det är gjort!

Eftersom det nu är kväll är det just fysiologiplugg som jag ska ägna mig åt fram till läggdags. Imorgon väntar en ny dag med fys, golfträning och en fysiologiföreläsning i skolan. Fredagskvällen får bli som alla andra kvällar, en kväll fylld med respiration, endokrina systemet, matspjälkningssytemet osv.

Nu ska jag skriva om respiration (andningssystemet).

Soliga hälsningar från ett underbart Halmstad!
Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0