Små marginaler

Golfen är en sport med minst sagt små marginaler och ibland är tyvärr marginalerna på fel sida, vilket dem var för mig under Nordea-tävlingen Smådalarö här i veckan då jag tyvärr hamnde på fel sida cuten med ett poäng. Det var en speciell tävling då man spelade efter ett poängsystem istället för vanligt slagspel som det normalt sätt är. Gör man misstag på fel ställen kostar det mer än vanligt, vilket det gjorde för mig. Så trots att jag hade lägre score än vissa ovanför cuten så drog mina små misstag ner mig och det är väl det som är meningen med det spelsättet också.. Det är roligt med lite annorlunda spelformer, men då man har marginalerna emot sig så känns det surt, tungt och inte alls roligt att snubbla på mållinjen trots bra spel. Jag var fruktansvärt besviken efter tävlingen eftersom allt kändes bra och jag spelade bra och var laddad för att spela alla tre dagarna. Men som vanligt är det bara att bryta ihop och komma igen som gäller och hoppas på stople in nästa gång. Nu är det hårdträning som gäller för förr eller senare får man utdelning för det och den är alltid värd alltid värd att jobba för!!
 
Här näst väntar seriespel på Roslagen nästa helgen tillsammans med klubbens damlag. Min nästa tävling på Nordea är 2-4 augusti nere i Jönköping på A6 och jag ser redan nu fram emot den tävlingen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0