Livet leker!

Ojojoj vilken fantastisk och underbar dag jag har haft idag! En heldag med massa golf! Åkte ut till arenan vid 8.30 och var inte hemma innanför dörren igen först vid 17.30.

Började dagen med ett rangepass och jag blev bara gladare å gladare för varje slag jag slog. Idag kändes allt nämligen väldigt bra och jag slog fina slag!

Därefter åkte jag, Johan, Gabbe och Philip till Vildshärad och spelade deras 12-håls korthålbana. Det är så himla roligt att spela och jag njuter verkligen av det! Att banan ligger precis vid havet, det var nästan vindstilla samt strålande sol och 10 grader varmt gjort det inte mindre bra!

Efter spelet åkte vi tillbaka till arenan för att äta lunch och ladda upp med energi för att orka med ännu mer träning under eftermiddagen. Efter lunch väntade nämligen ett pass tillsammans med Fredrik Wetterstrand och vi körde då en wedgekamp. Det är dags att börja vässa wedgespelet ordentligt nu när säsongen närmar sig med stormsteg. Även detta gick bra och var väldigt roligt och givande! Träningspasset med Wetterstrand anslutandes med en närspelstävling. Där känner man sig lite ringrostig efter vintern pga inte speciellt många slagna chippar, men det känns roligt att man nu börjar kunna träna på det igen. Min träningsdag avslutades med flaggen i topp då jag för första gången i år fick putta på en green, utomhus, i grymt skick! Arenan har nämligen en puttinggreen som de kan värma upp underifrån vilket gjort att gräset nu har börja växa och blivit grönt! Det ser ut som sommar om man kollar på den greenen! Det klippte den till och med idag så det var väldigt fint rull! Återigen helt UNDERBART!

Jag ska nu sova och kommer att somna med ett stort leende på läpparna efter den här grymma dagen! Jag längtar redan nu till imorgon då en ny träningsdag väntar som kommer att bli minst lika bra!

Kram från en trött men väldigt lycklig tjej som just nu älskar livet mer än något annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0