Vart på ett spanskt sjukhus

Hejsansvejsan!

Idag har varit en händelserik dag. Innan lunch tränade jag lite golf. Till lunch blev det pasta och korv, förvånade? Efter lunchen var det dags för ytterligare en fotbollsmatch på stranden. Tyckte att det skulle bli väldigt skoj men det roliga blev tyvärr itne så långvarigt. Sprang på något glas eller likande och skar upp en tå. Det blödde ganska mycket och såg lite äckligt ut eftersom såret hade fyllts med sand. Fick hoppa på ett ben en bit från stranden och sen kom Peter och mötte mig med bilen. Därefter begav vi oss ut och letade efter ett sjukhus. Vi hittade en klinik som dock var stängd. Då mötte vi några poliser som vi bad beskriva vägen till en annan. Istället för att de skulle beskriva vägen så körde de framför oss hela vägen fram, jättesnällt av dem. Väl framme vid kliniken följde en av poliserna med oss in för att hjälpa oss lite och göra oss förstådda. De kunde bara spanska på sjukhuset. När vi var där tvättade de rent tån samt plåstrade om den. Innan vi åkte frågade de om jag hade tagit stelkrampsspruta. Ojoj, vilken händelse. Nu sitter jag här med en dunkade fot, men det kommer förhoppningvis vara helt bra imorgon. Av denna händelse kan jag helt konstatera att jag inte ska vara på stranden, antingen svimmar jag eller så skär jag upp tån, haha.

Nu blir det ingen mera golfträning idag, utan nu ska jag sätta mig och plugga lite.

Ha det bra!
// Halta-jossan

Kommentarer
Postat av: Håkan Odenring

I Sverige hittar man glas i all typ av kyckling, ja till och med i skolmat. Och du hittar glas på stranden i Spanien.

2009-04-02 @ 18:00:41
Postat av: Mamma

Ja du tjejen inte ska du vara på nån strand eller?!? Det kanske är läge att tänka på att komma hem hel och fint brun inte omplåstrad å så.



Kram kram mammma

2009-04-02 @ 20:32:10
Postat av: Maja

Vilket dramatiskt liv du verkar leva där nere hördu! ;)

2009-04-02 @ 22:59:55
Postat av: Sigrid Waessman

Hej Josefin



Här kommer en hälsning från Härnösand. Här har vi fortfarande snödrivor!!! Vi vill ha vår nu.... Det är roligt att kunna följa dina veckor i Spanien. På bilderna ser det ut att vara jättevackert där. Synd att du skulle göra illa dig, hoppas att det går fort över. Ha det bra din sista vecka därnere och vi ses kanske i sommar.



Kram Sigrid

2009-04-04 @ 11:29:23
URL: http://http:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0