Nystädat

Hej!

Direkt då jag kom en från skolan idag satte jag igång och dammsög och torkade golvet i mitt rum så nu är det rent och fint. Just nu ligger jag i min säng med datorn och kollar lite. Tror att jag ska sätta på en film snart och förhoppningvis somna ett litet tag. Jag är så himla trött! Måste vara pigg ikväll för då har jag tänkt åka till SATS och träna. Nu är jag verkligen kommit igång med fysen igen vilket känns väldigt bra. Jag ska också packa ihop kläder och lite sånt som jag ska ha med mig hem i helgen för jag åker direkt från skolan till bussen. Ska bli skönt att komma och och träffa alla litegrann för sen kommer det bli ett par helger då jag inte kan komma hem. Nästa helg är det tävling i Värmland, helgen efter det kommer kusin Isabelle till mig och ska vara här hela helgen och ytterligare helgen efter det åker jag ner och spelar JMI-finalen i Haverdal, Halmstad. Jag är väldigt taggad och ser fram emot finalen väldigt mycket. Det är det som är mitt stora mål just nu som jag tränar mot. Kommer bli en bra avrundning på säsongen.

Igår morse när jag kom ner och skulle cykla till skolan, men då var min cykel borta, den hade blivit stulen. F*n vilken otur jag kan ha med cyklar. Jag har blivit av med 3 i Uppsala och en i Enköping bara sedan jag började i gymnasiet. Dock så hittade jag min andra cykel som blivit stulen här i Uppsala och fick tillbaka den av polisen nu efter sommarlovet. Tillbaka till igår i alla fall. Jag blev riktigt arg på de jäkla människorna som inte kan skilja på mitt och ditt. Som tur var hade jag en till cykel här som jag kunde använda då jag skulle till skolan och sedan skulle jag polisanmäla cykeln senare under dagen efter skolan. På vägen hem från skolan cyklar jag och Emma tillsammans och då vi har typ 500 meter kvar hem ser jag en gul cykel och säger åt Emma att vänta lite. Jag cyklar fram till den och inser på en gång att det är min stulna cykel, jag blir superglad eftersom det trots allt var en ganska fin cykel. Jag ser att låset sitter kvar på cykeln och tar fram min nyckel för att låsa upp det, men jag ser då att "tjuvarna" klippt upp låset. Men i alla fall, jag tar med mig cykel och går hem och låser fast den i cykelstället. Det verklar inte spela någon roll hur mycket jag låser mina cyklar, så nu är det bara hoppas på att jag får ha min cykel ifred! Nu har jag tagit kort och skrivit upp nummer på båda cyklarna så att jag har om någon av de skulle bli stulna igen...

Nu ska jag lägga mig och läsa en fysikläxa som jag har och sen försöka sova en timme. Sovgott!
Städat och fint!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är så himla glad för din skull!! Tänk egen liten lya i Uppsala där du spelar/tränar golf, styrketränar och umgås med helt underbara vänner.



Älskar dig kramisar mamma

2009-08-28 @ 08:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0