Sitter i min lilla lya i Uppsala

Hejhej!

Ja nu sitter jag här i min egna lilla lya för första gången och allt känns väldigt bra, fast på ett sätt lite konstigt. Det känns som att jag bara är här på besök. Lite svårt att fatta att jag faktiskt ska bo här, men jag tror att om en vecka har jag insett allt. Jag är övertygad om att jag kommer stortrivas här tillsammans med alla underbara människor och det kommer bli en tid i livet som jag aldrig kommer att glömma. Jag kommer ha så mycket roliga saker att se tillbaka på och jag är så glad över att alla hjälper mig så att jag får allt detta. Tack så mycket världens bästa: mamma, pappa, lillasyster, farmor, farfar, mormor, morfar och alla andra ni som finns runt omkring mig. Ni betyder massor för mig!

Lite om min dag idag:
Emma och jag passade på och sov ut ordentligt vilket var väldigt skönt. Efter lite frukost tog vi cyklarna ner på stan och Emma fick se lite av Enköping. Vi gick och kollade i lite affärer och Emma shoppade lite. Sen gick vi till Wikmans och satt där och tog en fick. Vi satt kvar väldigt länge och pratade om allt möjligt. Både jag och Emma har känt oss väldigt slöa idag och vi har gått och gäspat heeela dagen.

Runt fyra packade vi in våra grejer i bilen och sen åka pappa och lämnde oss här i Uppsala (jag övningkörde hit). Under eftermiddag/kvällen har jag hållt på att packa upp de sista grejerna och puttsat det sista lite på rummet, så nu känns det verkligen perfekt! Till kvällsmat ikväll blev det pasta med falukorv, mycket gott! (Till mamma: Och JAA mamma, jag vred ner plattan (haha) och brände inget.)

Nu sitter och inne på mitt rum och njuter av att det är så mysigt och hemtrevligt. TV:n är på så jag kollar lite på friidrott samtidigt som jag sitter vid datorn.

Imorgon är det dags för skolan igen och det är väl med blandade känslor som jag går till skolan igen. Det ska bli väldigt roligt att få träffa alla klasskompisar igen och dra igång med all träning på skolan. Dock så skulle jag gärna hoppa allt plugg. En positiv sak är i alla fall att vi har fått ett väldigt bra schema (superbra gemfört med förra året).

Ellinor ska sova hos mig eftersom Ebba sover hos Sofie, så jag behöver inte va helt ensam första natten i alla fall. Hoppas att sängen är skön. (Pappa: annars vet jag ju att jag har en säng hemma hos dig som står och väntar på mig)

Ha det bra så hör jag av mig igen inom snar framtid, kramkram!

Visst ser det hemtrevlig och mysigt ut?? Kan även säga att det är ännu bättre i verkligenheten...


Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att du klarade av steg 1, nämligen av vrida ner plattan när det kokar. Steg 2 är att bjuda mamma på middag (hihi)



Jag säger bara det - lev livet, ha det gott, mys, umgås med dina bästa vänner ...



Kramisar mamma

2009-08-20 @ 14:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0