Livet är underbart!

Idag har det verkligen gått superbra och jag är jättenöjd med de första 36 hålen av tävlingen. Efter första dagen leder jag med 2 slag. Första 18 hålen gick jag +2 och andra -1. Extra roligt är att jag aldrig tidigare har gått under par så det känns superkul! Jag har spelat väldigt stabilt med 3 birdies, 4 bogeys och resten par vilket resulterade i +1 på 36 hål. Mitt bästa resultat någonsin! Ska jag nämna en sak som har gått lite mindre bra idag är det puttning, jag har hela tiden rullat i alla parputtar men birdie-puttarna har inte riktigt velat gå i idag.

Känslan jag hade på inspelet då jag var lugn och hela tiden slog ett slag itaget höll jag kvar vid idag och ska göra allt för att göra även imorgon. Jag lär hela tiden känna mig själv bättre och vet hur jag ska göra saker för att kunna prestera mitt bästa.

Imorgon är en ny dag och ny möjligheter till att spela bra golf.  Nu gäller det för mig att inte tänka på hur jag ligger till och räkna scoren och allt. Jag ska bara gå ut och köra, göra mitt bästa och ha roligt. Följer jag mina processmål vet jag att jag kommer göra mitt bästa imorgon och mer kommer jag inte kunna göra. Det gäller att hålla nerverna i styr (de var framme under de sista hålen på första rundan, men jag lyckades hantera de ganska bra).

Nu ska jag sova en underbar sömn med ett leende på läpparna över dagens prestation, samt samla en massa energi tills imorgon, för nu jäklar ska jag hålla i och spela grym golf!

Sov gott på er alla!
Massor med kramar från en superglad Josefin

PS. Det pratades om att min -1-runda kanske är nytt banrekord så nu får jag vänta med spänd förväntan tills imorgon och se om det är så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt jobbat. Detta är du väl värd efter all tid och energi du lägger på golfen utan att glömma skolarbetet.

2009-07-01 @ 22:48:28
Postat av: Linda

Va roligt att det gick så bra! Jag sa ju det :P hihi hoppas det går bra imorgon med! Kram

2009-07-01 @ 23:08:05
URL: http://lapasserelle.blogg.se/
Postat av: mamma

Vilken underbart härlig lycka att vara mamma till dig - du är skönt duktig. Jag är så stolt över dig. DU SKA VARA ENORMT STOLT ÖVER DIG SJÄLV.

2009-07-02 @ 08:52:50
Postat av: mamma

Underbara Josefin du är så duktig. Jag är stolt och lycklig över dina framgångar.

Kramisar mamma

2009-07-02 @ 08:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0