Vidare till JMI final!

Hejsvejs!

Igår var jag och spelade JMI på Haninge. Banan var i riktigt bra skick och vi hade kanonväder. En liten roligt sak som hände med det fina vädret vad att jag hade linne på mig och Madde hjälpt mig att sörja in axlarna för att jag itne skulle brännan dem. Detta resulterade i att jag nu har Maddes hand på min vänstra axel. Hon måste haa lagt handen på axeln det sista hon gjorde så nu ser man att det är ltie ljusare med mönster av en hand, haha.

Igår slog jag grymt bra drivar och puttade sjukt bra, däremot slagen där i mellan fungerade inte helt bra, men jag fick ihop det väldigt bra ändå och det är huvudsaken. Om jag ska beskriva det lite närmare kan jag säga som så att mina första nio hål igår gick jag +2 med endast EN greenträff. Det tyder verkligen på att puttningen stämde väldigt bra. Min driver och putter gjorde att jag kom på en 2:a plats vilket gav mig en plats i den stora JMI final. Jag är så himla glad och nöjd över att jag kommer få spela den i september.

Klicka här för att läsa om tävlingen på Upplands Golfförbund

På mina fyra senaste tävlingar har jag nu fått ihop ett ganska bra facit: 1, 3, 2, 2. I helgen kommer förhoppningsvis ytterligare en seger då vi ska spela seriespel med damlaget på Söderby. Inför sista omgången leder vi med 36 slag och målet är att utöka den ledningen ytterligare lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0