Jäkligt ONT runt mina axlar!

De senaste veckorna har det blivit mycket släpande av tunga väskor och golfbagar fram och tillbaka överallt. Detta i kombination med stress har gjort att jag har fått en massa knutar i axlar vilket gör fruktansvärt ont. Har aldrig haft något liknande och längtar till det går över helt och jag kan köra på som vanligt. Idag var jag hos en som heter Stig och fick massage i 45 minuter. Det var riktigt skönt samtidigt som det gjort väldigt ont. Han var riktigt duktig och jag ska tillbaka till honom på fredag igen för ytterligare en behandling. Jag måste även tillägga att han är helt blind och det är med hjälp av hans händer som han"ser". Han lyckades hitta punkterna som behövde få sig en omgång.

Imorgon ska jag spela 2-generationer med min pappa och jag hoppas kunna spela riktigt bra golf trots axlarna. Vi går ut i första boll kl. 8.00 imorgon villket är väldigt skönt eftersom jag då kan plugga matte hela eftermiddagen imorgon. Har nämligen slutprov i matteB på måndag. Mitt sista prov, sen är det sommarlov vilket ska bli väldigt skönt samtidigt som det ska bli tråkigt. Det här att nog första gången jag inte längtar till sommarlov vilket beror på att jag har det så himla bra i skolan i Uppsala och framallt grymt bra träning. Uppsala GK är verkligen en bra anläggning med bra träningsmöjligheter. Sommarlov innebär att jag inte kommer träffa golfkompisarna och tränarna lika mycket och det är det som jag tycker är tråkigt.
Hur ska jag kunna skratta varje dag utan att umgås med Lucas?
Vem ska jag kunna prata om allt mellan himmel och jord utan Ämma och Sofie?
Hur ska jag kunna lära mig massor med nya och bra saker varje dag utan Peter, Jonnie och Ronnie?

Då Sofie och jag var och kollade på studenterna insåg jag att jag inte alls längtar till att få ta studenten för då kommer ALLT bra som jag har fått i och med gymnasiet det senaste året att försvinna och jag måste själv börja bygga på en framtid....  Nu ska jag sluta tänka på allt sånt att ta vara på ALLA dagar framöver och se till att lära mig så mycket som det bara går, ha så roligt som det bara går och helt enkelt NJUTA av mitt underbara gymnasieliv i Uppsala!!!

Nu är det dags för mig att sätta mig och plugga lite matte. Det passar väl bra en lördagskväll?
Ha det gött!


Golfbild från förra sommaren då Madde och jag var på övningsfältet och tränade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0