En sliten Josefin uppdaterar från ett underbart Spanien

Hejsvejs alla!

Nu sitter jag inne i klubbhuset och är glad över att Internet fungerar även idag. Min dag har varit väldigt bra och jag har fått mycket gjort. Dock har jag kännt mig lite trött och sliten, men det går över speciellt eftersom vi imorgon har våran obligatoriska vilodag. Det ska bli riktigt skönt. Jag har inte riktigt bestämmt mig för vad det blir för aktivitet, det står mellan stranden+resturang på kvällen eller att åka och kolla på en golftävling i Sevilla. Känner mig lite kluven eftersom det skulle vara roligt, inspirerande och lärorikt av att åka och kolla på tävlingen samtidigt som det skulle vara otroligt skönt att bara ta det lungt och vilo och ligga på stranden. Vi har fått en rapport om att det ska vara 29 grader varmt imorgon. Just nu lutar det ändå lite åt att stanna kvar och gå till stranden och sedan ut och äta med några golfare.

Det som är så bra med den här anläggningen vi är på just nu är att det inte är så mycket folk som är här och spelar och det var lite därför vi även valde att åka hit. Detta gör att vi kan vara ute på banan och träna hur mycket vi ville. Dock så finns det ett litet problem och det är att alla som jobbar här håller ögonen på oss(eftersom det typ bara är vi här). Så fort vi gör något som faller dem i smaken så kallas Jonnie upp till managern och får höra det. Exempel på det är: Ingen chippning på puttinggreen, inte fler än 3 bollar på green på banan, inga peggar på övningsgreen, inte rulla upp armarna på tröjor utan krage. Ja listan kan göras lång  och idag bad Jonnie managen att skriva ner allt så nu ska vi få det på en lista. Anledningen till att jag tar upp detta löjliga är för att idag när Emma och jag var ute och gjorde ett test på banan så kom en banarbetare fram och sa: "You can't practise on the course, you must practise over there" och jag svarade att vi gjorde ett test och att vi inte tränade. Men han fortsatte att säga samma sak typ 10 gånger. Vi berättade även att vi fick gör det för managen men han fortsatte att säga samma sak och no,no. Vad spelar det för roll? Varför anmärka på minsta lilla sak. Jag tycker att de borde vara glada över att ha oss här istället för att bara gnälla. Nu lämnar jag det tråkiga och berättar om lite annat skoj.

Vädret idag har vart molnigt och lite kallt(runt 20 grader). Jag har ändå haft shorts fast dock en långarmad tröja. Tog Ronnie med sig solen hem till Sverige?

Jag trivs väldigt bra i vår lägenhet och det känns som ett riktigt hem. Vi har gått om utrymme och lägenheten består av ett kök, vardagsrum, två sovrum och två toaletter varav en har dusch. Vi har två balkonger där den ena är med utsikt mot banan och där finns även en utemöbel som vi brukar sitta och äta lunch vid. Den andra balkongen är från Sofies och mitt sovrum och från den har vi utsikt mot havet, helt underbart.

Min träning idag har bestått av:
  • Spel på banan med Emma och vi gjorde då ett inspeltest och där vi jag en förbättring med 2,4% på mitt PEI värde. Det går åt rätt håll alltså.
  • Teknikträning på rangen och det börjar känns bättre och bättre. Vill så gärna få tekniken att sitta bra innan säsongen.
  • Fysträning - hopprep som uppvärmning. Därefter styrka med fokus på ben.
  • Efter lunch tränade jag lobbslag, bunker och puttning. Det var lite trögt att komma igång efter lunch men efter ett tag gick det bra.
Ikväll blir det bara att det ta lugnt. Alla vi tjejer känner och slitna och trötta och ser fram emot vilodagen. Jag ska njuta och ha det så bra som det bara går att ha det när man är i härliga Spanien. Måste även passa på att unna mig en glass. Till middag ikväll blir det spagetti och köttfärsås. Vi är verkligen grymma på att laga mat i vår lägenhet och hittar på goda maträtter utifrån det vi har. Godast hittills måste jag nog säga var korvstoganoffen som vi gjorde för ett tag sen, så det kommer det bli fler gånger.

Det blev väldigt blandat med saker som jag skrev om här men det gör väl inget. Sitter bara och skriver det som jag kommer på. Vet inte riktigt vad ni vill veta. Jag vet att många vill se bilder och jag försöker att lägga in lite, dock så tar det ganska lång tid att ladda upp bilderna, men vad gör jag inte för er där hemma.

Ha det så bra!
Kramar från Josefin

Kommentarer
Postat av: Mamma

Visst är det kul med alla bilderna, men det är mycket intressant roligt att läsa dina texter också. Det var himla skönt att prata med dig i telefon. Forsätt ha det underbart i ditt PARADIS



Kramisa mamma

2009-03-26 @ 13:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0