Helgens tävling

Det är en ganska trött Josefin som ligger här i sängen just nu och tänkt skriva lite om helgens tävling, Skandia Tour riks på öregrund.

Vi tar väl och börjar från början, i fredags. Först på dagen var jag i Älvkarleby och höll ett litet "föredrag" om mig och mitt liv och om hur det r att spela på skandia tour. Det gick riktigt bra och jag är nöjd med framförandet. Det blev också lite träning där och jag fick ett väldigt bra tips av Marlene vid chippningen. Därefter begav vi oss till Öregrund för att spela in. Inspelet gick superbra och det kändes som att alla slag fungerade väldigt bra, framför allt trä 5:an (som tyvärr gick katastrof på lördagen). Efter inspelet åkte jag till vandrarhemmet och käkade lite mat. Innan jag gick och jag mig satt jag och pratade och lyssnade på musik med lite andra trevliga golfare.

Lördag morgon vaknar jag 5.30 av allt oljud ute i korridoren.Det är killarna som ska upp och åka iväg och spela. Men jag kände mig pigg så jag låg och grod mig ett tag och därefter klev jag upp och fixade mig och åt lite frukost. Det regnade och var kallt hela morgon. Vi hade regn i 13 hål. Regnet gör mig igenting eftersom jag gillar att spela då det regnar. Mitt spel fungerade inte alls nå bra under de första 18 hålen. Mina utslag förstörde allt och jag tror jag aldrig har missat så många fairways som jag gjorde den rundan. Vet att allt det till största del beror på mina tankar i huvudet som snurrar runt. Så efter lunch var det dags för 18 nya hål och jag hade bestämt mig för att lämna huvudet kvar i klubbhuset och bara gå ut och spela. Det gick bättre den runda, jag gick 77 (82 första varvet)

Lördagkällen var mycket rolig eftersom vi spelade en massa kort. Mindre roligt var dock att jag fick stryk av Andreas båda gångerna vilket inte var så bra eftersom jag kommer att få hör det ganska mycket framöver, eftersom jag hade sagt att jag skulle sätta dit han på kort men jag lyckades inte. Menmen vad gör det när vi hade riktigt skoj??

I morse hade jag ställt klockan på 8.00 men givetvis vaknar jag 5.30 av oljud från korridoren, men jag känner mig pigg och ligger och halvsover lite fram till 7.30. Går upp och gör mig iordning, äter frukost och sen bar det iväg till golfbanan.

Jag hade starttid vid 10.50 idag och vi kom till banan vid 9.45. Fem i tio går jag och kollar på startlistan för att kolla lite hru bollarna ser ut. då ser jag att jag ska gå ut 10.10, om 15 minuter alltså. Shit tänker jag och blir asstressad och undrar hur fasiken jag kan ha kollat så mycket fel på starttiden. Det visar sig att tävlingsledningen precis bytt plats på mig och en annan tjej. Jag frågar om det inte finns möjlighet att ändra tillbaka eftersom jag inte skulle hinna värma upp, men det gick givetvis inte. En asstressad Josefin springer till puttinggreen för att slå några puttar samtidigt som jag pratar med tjejen som de har byt starttider mellan. Hon blir inte heller så glad eftersom hon då hade värmt upp en timme för tidigt. Hon går och pratar med dem och skönt nog går de med på att byta tillbaka. TACK, då fick jag tid att lugna ner stressen och värma upp ordentligt.

Spelet idag fungerad okej. Första 8 hålen gick jag +5 vilken inte var så bra, men därefter gjorde jag 9 raka par, varav 7 stycken var greenträffar irad. Sista nio hålen gick jag +1 efter att jag tyvärr gjorde bogey på sista hålet. Det blev alltså 78 idag. Allt detta räckte till en sjunde plats vilket är min bästa placering på Riks hittills, så det känner jag mig völdugt nöjd med.

Det blev ett långt inlägg, men nu måste jag ta en dusch och sen plugga lite innan jag somnar!

Ha det bra // golfjossan

PS. Måste passa på och gratta Andreas till grymt bra spel vilket ledde till en seger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0