Plugg, plugg, plugg å ännu mera plugg

Ja som ni ser av rubriken förstår ni säkert att vi har helt sjukt mycket att göra nu i skolan. Alla lärare är så himla duktiga på att lyckas samla allt till en och samma månad. Nu i slutet av november och hela december har vi massor med prov och uppgifter, men jag antar att det är bara till att bita ihop och göra sitt bästa och förhoppningsivs känna sig nöjd då allt är över och det är jullov (fast det kommer bli mycket plugga på jullovet också eftersom vi har slutprov i fysik första veckan i skolan nästa termin.)

Nu då jag kom hem från skolan har jag suttit och gjort min svenska läxa som vi har till nästa vecka. Det är en sak som jag har blivit bra på nu, är att ta tag i saker på en gång då vi får dem så att jag får dem överstökade. För jag vet att om jag spar på sakerna så får vi alltid en massa mer saker till samma tillfälle.

Nu ska jag sätta mig och plugga lite fysik till provet som vi har nästa fredag. Vid fem bär det av till SATS för spinning och core. Efter det är det hem igen äta lite och sedan återgå till pluggandet. Jag som vi säkert förstår består mitt liv just nu av: sova, plugga, träna, plugga och äta.

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: mamma

Himla skönt att du har din lya i Uppsala annars skulle du aldrig hinna med eller orka denna takt med plugg och träning.



Försök hinna med av att njuta av den härliga tiden som står framför oss. Advent med pynt inför julen ljus ljus som strålar i ditt fina rum.



Självklart ska du också komma ihåg dina helt underbara kompisar, dina vänner för livet. Men jag vet att ni tillägnar varann tid och värme.



Kramisar mamma

du är bäst!!

2009-11-25 @ 07:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0