Snubblande nära!

I helgen var vi (Enköpings damlag) iväg och spelade siston omgången av årets seriespel. Vi ledde div 1 med 18 slag inför andra omgång, jagade av Nyköping som nu under sista omgången hade hemmabana. Under första dagen tappade vi 8 slag då det var foursome och bästboll så vi hade alltså bara 10 slag kvar av vår ledning. Vi visste att det skulle bli oerhört jämnt och mitt mål under singelspelet var att gå ut och köra lite match mot Nyköpingstjejen som jag hade i min boll för att plocka lite slag på henne. Jag plockade totalt 6 slag på henne och jag känner mig riktigt nöjd med mitt spel. Men det räckte inte hela vägen fram för Enköpings damlag den här gången. Vi kom på andra plats ynka två slag efter segrarna Nyköping. Känns surt att snubbla på mållinjen, men vi ska vara nöjda eftersom målet inför seriespelet var att hålla sig kvar i div.1.

Den här veckan har jag helt ledigt från tävlingar, utan nu blir det lite jobb uppe i receptionen på golfbanan samt en massa träning och uppladdning inför JSM som jag åker på på söndag. Då bär det av ner till Vasatorp och det ska bli riktigt skoj!

Idag är det mycket som ska hinnas med:
Nu på morgonen har jag tränat fys och fixat med lite andra småsaker. Nu ska jag städa min toalett, duscha, äta lunch och sen åka ut till mormor för att hämta henne. Vi ska åka till morfar i Uppsala och lämna lite saker till honom på sjukhuset och kanske att det blir en liten sväng på stan också. Träning får det bli ikväll med lite spel på banan och närspel. Jag skulle också behöva hinna med och städa lite i mitt rum, fixa en massa papper och andra golfsaker. Så det är väl lika bra att sätta igång nu på en gång med allt!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0