Påsklov!

Jag kom precis hem från skolan och nu är det dags för mig att packa eftersom jag åker hem till Enköping för påskolov i eftermiddag. Det ska bli skönt med lov och få komma hem och umgås med familj och vänner. Mitt lov kommer att bestå av träning, plugg, umgås med nära och kära och ta det lugnt!

Nu är man inne i vardagen igen efter lägret i Spanien och min två veckor hemma i Sverige har gått fort och bestått av väldigt mycket plugg, högskoleansökning, utvärdering av Spanienlägret, planering av framtiden och självklart en massa härligt tid tillsammans med alla underbara människor som är här i Uppsala. Det har varit ganska mycket känslor under dessa två veckor då jag ena studen njuter av allt och älskar mitt liv precis som det är just nu! Men ibland kommer tankar och känslor kring framtiden ifatt mig och jag inser att studenten närmar sig med stormsteg. Själva studenten ser jag otroligt mycket fram emot, men det är livet eftersom som vissa gånger känns skrämmande och ovisst. Nu när jag skickat iväg mina högskoleansökning ligger in framtid i andras händer och jag måste nu vänta fram till juli innan jag får besked. Det känns lite jobbigt att inte kunna ha saker som dessa i sina egna händer, men det är lika för alla och det gäller att försöka lugna sig själv eftersom det inte finns något som man själv kan göra just nu, mer än att vänta på beskedet. Det jag allra helst vill är att få komma in på Scandinavian School of Golf i Halmstad. Konkurrensen är stenhård, så på ett sätt ställer jag mig in på att jag inte kommer att komma in, men hoppet är det sista som överger mig!

En annan sak som rör runt i känslorna är vetskapen om att vi kommer att skiljas ifrån Uppsala golfgymnasium efter studenten. Det här har verkligen varit de bästa tre åren i mitt liv och jag kommer att sakna allt och alla otroligt mycket. Nu är det dags för mig och alla andra treor att ta klivet ut och testa de egna vingarna. Jag är helt övertygad om att alla vi kommer att lyckas med vad vi än väljer att göra i livet! Jag hoppas att vi alla kommer att hålla kontaken i många år framöver för den vänskap som alla vi har är helt fantastisk.


Jag ska ta vara på varje dag kvar i gymnasiet och njuta av allt det underbara tillsammans med mina fantastiska vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0