Tulpaner

Fick dessa fina tulpaner från min farmor då vi igår var i Stockholm och gick på Ostasiatiska museumet och kollade på Terrakottaarmén. Det var en häftig upplevelse, men det är samtidigt svårt att förstå hur dessa lergubbar legat under jorden i ca. 2000 år och hur pass bra bevarade de då kan vara. Jag imponerades också av hur människorna som gjort dessa, fick till alla detaljer så himla bra.



Idag börjar jag inte skolan förr än vid 13.45 så nu på morgon har jag passat på att få en massa andra bra saker gjorda. Har en "att-göra-lista" där jag skriver upp allt jag måste göra och sen är det bara till att pricka av vart eftersom man bir klar med sakerna. För mig fungerar det som en väldigt bra saker, eftersom det hjälpter mig att prioritera och hålla bra koll på alla saker för att inte behöva bli stressad.

Imorse blev det ingen träning pga att jag har ont i halsen och tar det därför lite lugnt eftersom jag inte vill bli sjuk! Efter skolan idag har vi golfare ledarutbildning och efter det lite golfträning. Det är fram till kl.20 så det blir en lång kväll, men det ska bli väldigt roligt att få träna lite golf igen då det var länge sen sist!

Ha en bra dag och gå försiktigt ute! Här i Uppsala är det så halt att det är livsfarligt att gå ut utanför dörren. På med spikskorna är det nästan som gäller!


...eller så kanske det får bli skidskor till skolan! (dessa fina är från åkningen i Kungsträdgården så Emma och jag var i Stockholm.)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0