Foursomespel!

Idag väntar 18 hål spel och på eftermiddagen är det egen planerad träning som gäller. Spelformen idag är foursome tillsammans med den man bor med, i mitt fall Emma och vi är laddade till tusen. Det kommer både bli slagspel så att alla tävlar mot alla men vi kommer även att köra en match i bollen som vi spelar i. Vi kommer att möta Johan och Anton som går i 2:an.

Då vi spelar har både Emma och jag saker som vi ska tänka på och jobba med. Exempel på vad jag har är att vid puttning ska jag gå mer på instinkt och då jag ställer upp mig till bollen är det bara till att slå den och inte tänkta så mycket då jag står över bollen. Det är en övning som jag fick av Jonnie igår och som jag ska använda mig av för att hitta till den bra puttningen. Det andra jag är att jag inför varje slag ska andas ut en sista gång för att slappna av och känna att jag då håller lösare i klubban och på så sätt vågar släppa löst allt och bara slå! Emma ska jobba på att vara beslutsam vid varje slag samt att ta in alla bra slag i kroppen med en bra känsla så att hon kommer ihåg dessa (ASSA).


I eftermiddag ska jag göra ett puttest (50-bollen), träna teknik på rangen och sist av allt köra en övning med Emma som heter wedgekampen. Nu hinner jag tyvärr inte skriva så mycket mer för jag måste göra mig i ordning och fixa bagen och allt inför dagen!

Ha en toppenbra dag! Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0