HOLE IN ONE!

Vi börjar detta inlägg med fredagen den 13:e! Igår åkte vi åtta stycken från school of golf till Ljungbyhed för att möta golfgymnssiet där för en årlig vårmatch. Vi hann inte mer än en kvart bort från Halmstad innan dagens datum gjorde sig påmint. Mitt på motorvägen blev i tvungna att svänga av mot kanten och stanna för att kolla vad som var fel. På en gång märkte vi att vi fått punktering på höger framdäck, så det var bara att ta tag i problemet och lösa det. Som tur var hade vid James med oss som gjorde ett bra arbete med däckbytet och vi kunde snabbt rulla vidare. Vi konstaterade att nu kunde det bara gå bättre, vilket det också gjorde. Vi vann matchen mot Ljungbyhed med 3-1 i matcher. Vi spelade bästboll-sämstboll och det var högt fokus ute på banan och alla ville vinna, så det var riktigt roligt att spela. Jag spelade tillsammans med Porss och vi vann våran match med 2-0.



Dags att sluta blicka tillbaka och leva här och nu istället. Dagen idag har bestått av träning ute på Arenan och avslutningsvis 9 håls spel på Tylösand södra. Vädret var kanon, med den härliga solen som värmde mer och mer under rundan. Härligt!:) Har läst mycket om snö på Facebook idag, men det är inget som vi in Halmstad har sett skymten av och det tackar vi för. Det är riktigt roligt att komma ut och spela och extra roligt blir det eftersom greenerna på Tylösand är riktigt bra med tanke på att de nyligen har öppnat. Fint väder, bra greener, trevligt spelsällskap med Kim, Lisa och Fredrik gjorde min lördag väldigt härlig! Men det som satte pricken över i:et denna dag var mitt 125 meter långa slag på det 6:e hålet, par 3, som resulterade i min allra första HOLE IN ONE! Jag såg inte att den gick i eftersom greenen ligger bakom en liten kulle, men Fredrik som först gick förbi hålet var den som konstaterade att mitt slag hade gått i. Wow vilken känsla det var och jag längtar redan efter att få känna den känslan igen! Det är något som jag unnar alla golfspelare att någon gång få göra och få känna på den fanatiska känslan. Lisa och jag spelade match mot grabbarna så på det hålet blev det en ganska lätt vinst, men även matchen totalt sätt slutade med seger till oss tjejer. Vi får se om grabbarna är sugna på revsch framöver kanske?:)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Helt enkelt

Du är bäst

Superduper grattis till hole in one

Mamma & Stig

2012-04-15 @ 13:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0