Blandade känslor

Väldigt mycket blandade känslor man kan få för golf på en och samma gång.. Glädje, besvikelse, kärlek, frustration, vilja, ilska, revanschlust.. Ja, många ord kan beskriva känslorna till golf. Hårt slit och mycket träning och med en bra känsla i kroppen av bra spel. Men sen vill det sig liksom inte och jag får inte ut det som finns inom mig. Jag vet att man förr eller senare får utdelning, men frågan som hela tiden snurrar i huvudet är:"NÄR?" Jag tänker aldrig ge upp för jag vet vad jag vill och känner att jag har massor inom mig * skam den som ger sig * det som inte dödar det härdar * framtiden tillhör den som förbereder sig för den Missad cut nu i A6, men på måndag är det nya tag på en tävling i Rättvik som jag redan nu känner mig taggad för. Vid varje besvikelse frågan man sig själv varför man håller på med den här sporten. Men jag antar att kärleken övervinner allt och gårdagen är bara att lägga bakom sig och blicka framåt mot morgondag där de nya möjligheterna väntar! Rätt som det är lossnar det och då är det värt all frustration, alla tårar och besvikelse man tidigare genomlidit. Dags att sova och sedan vakna upp till en ny dag med nya möjligheter. "Every day is another chance to make your dreams come true!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0