Regn, regn å ännu mera regn

Regn, regn och ännu mera regn. Sommar, sol och värme tycks inte vilja komma trots att alla längtar efter det. Även seriespelet som vi hade i helgen bestod av en massa regn vilket tyvärr resulterade i att bästbollarna som är en av tre delar i seroespelet blev inställt. Tråkigt eftersom bästbollen är en av de roligaste delarna. Men det är inget att göra åt det eftersom vi är helt maktlösa mot vädrets krafter.
 
Då det bara blev 18 hål på fredagen istället för 36 hål som det först var tänkt fördrev vi tid på eftermiddagen med lite shopping inne i Norrtälje. Jag har länge varit i behov av ett par gympaskor och nu lyckades jag fynda ett par till halv priset. Bra pris, sköna och i favoritfärgen rosa så det kunde inte bli så mycket bättre.
 
Enköpings damlag spelar i division 2 och i år slutade vi på en tredje plats. Nästa år satsar vi på att komma dit ännu starkare och då siktar vi på seger för att kunna ta steget upp i division 1.
 
Appropå regn, greenkeepern här på Enköping berättade för mig att om allt regn som har kommit hade kommit i form av snö istället hade vi nu haft 2,6 meter snö nu. Det är ju helt galet! Svensk sommar...!
 
Nu till veckan jobbar jag alla dagar utom lördag och all övrig tid ska jag lägga på träning. Så till veckan är det in i bubblan som gäller och vara effektiv med den tiden till träning som jag får. Vill få ut så mycket som möjligt av träningen eftersom jag nästa vecka åker till Jönköping för att spela Nordea på A6. Jag känner mig laddad och ser fram emot att tävla igen. Nordeas tävlingsprogram den här sommaren har enligt mig inte alls varit bra upplagt eftersom det blir så stora glapp mellan tävlingarna och sen kommer det fler på rad. Det hade varit roligare om vi haft en tävling varannan vecka istället. Inget man kan påverka så det är bara att gilla läget och lämna in önskemål om ändring av det till nästa år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0