WOE vilken vecka!!

Nu är jag hemma efter en fantastik tävlingsvecka i Spanien. Att få chansen att börja säsongen här och dessutom genomföra min första internationella tävling på en fantastisk golfanläggning har varit guld värt! Får ni chansen att spela sotogrande någon gång, gör det!! Jag har under veckan spelat sex varv och njutit av varje slag på en bana i toppskick! Jag har aldrig spelat en bana i så bra skick med perfekta fairways och grymma greener som dessutom bjudit på mycket utmaning längs vägen. Häftigt, roligt, inspirerande, motiverande, lärorikt är några ord som kan sammanfatta veckan!

Det har varit en ordentlig urladdning den här veckan både fysiskt och psykiskt, men nu när det bara och ladda om batterierna för om en vecka återvänder jag till Spanien tillsammans med schoolofgolf-gänget för en träningsvecka på arcos. Jag är mer laddad än någonsin att ge ännu mer i min träning för att utvecklas. Mycket ny kunskap under veckan och bra feedback på vad jag behöver jobba ännu mer på för att ta steg för steg mot högre nivåer ger sådan energi i kroppen.

Det finns så himla mycket att skriva och berätta om den här veckan, men just nu vet jag inte riktigt vart jag ska börja någonstans för det pågår fortfarande lite bearbetning av alla upplevelser, intryck och liknande inne i mitt huvudet fortfarande. Men här kommer lite av det kan jag få ner på papper just nu.

Måndag:
Strålande sol och underbart väder och jag var jätteglad att få vara på plats. Lite träning och sedan inspel. Det var så underbart, härligt och roligt att få komma ut på banan och spela på grönt gräs. Hela den här dagen gjorde mig så glad. Många nya intryck att smälta, men jag kände snabbt att jag trivdes väldigt bra med situationen!

Tisdag:
Under tisdagen var det träning på förmiddagen, lunch och sedan AM-AM med tre trevlig damer. En från Spanien och två från England men alla tre bosatta i Spanien. Det var otroligt skönt att få komma ut å banan och få ett varv i kroppen innan tävlingen skulle dra igång. Vi hade trevligt och jag spelade riktigt bra och skapade en go känsla i kroppen inför tävlingen. Det var första gången jag spelade en PRO-AM så med många nya intryck och erfarenheter rikare somnade en trött Josefin väldig gott så fort huvudet lades på huvudkudden den kvällen. Det kan tilläggas vi nästa varje dag gått upp mellan kl.5-6 och sedan gått och lagt oss mellan kl.20.30-21.30. Efter intensiva och händelserika dagar krävs tidig sömn för att kunna ladda om inför nästa dag och det har inte varit några problem alls att somna tidigt eftersom man varit riktigt trött efter varje dag.

Onsdag-lördag: fyra stycken tävlingsdagar
Under dessa dagar blåste det upp och vinden bjöd på lite extra utmaning ute på banan. Vissa hål blev då väldigt långa i motvinden. Första två dagarna spelade jag med en från Finland men medlem på sotogrande och representerade alltså dem, samt en tjej från Belgien. Dag tre spelade jag med en hemmaspelare och en tjej från Italien. Sista och fjärde tävlingsdagen spelade jag med samma italienska tjej samt en trevlig tjej från England. Roligt att få möjligheten till att spela med ett par olika nationaliteter.

Lördagen avslutades med en bankett där det först bjöds på snittar och lite mingel innan det sedan övergick till prisutdelningen. På killsidan vann en från Holland och på tjejsidan vann en tjej från Frankrike. Det var även Frankrikes som tog hem lagtävlingen i båda klasserna.

Under söndagen väntade en lång resdag hemåt och vi var fyra väldigt trött tjejer som återvände till Halmstad och avslutade den fanatiska veckan med att krama varandra.

WOW vilket vecka det har varit! Så igår var jag väl värd en vilodag från träning, men ändå fylld med massa saker så som uppackning, tvättning, skolarbete och annat småfix. Idag var det åter till träning, men nu när jag är hemma igenom känner jag verkligen av hur trött jag är. Det har varit en rejäl urladdning under veckan så nu är det fullt fokus på att ladda batterierna igen. Under den kommande veckan är det vila, träning, utvärdering av förra veckan och planering för den kommande veckan som gäller innan det som sagt på söndag återigen bör av till Spanien. Det kommer att blir en grym vecka fylld med massa bra träning och spel. Längtar redan nu dit, men som sagt är det lite laddning av batterierna innan dess som gäller.

Jag är mer redo, laddad, taggad, motiverad och inspirerande än någonsin att kämpa järnet mot nya utmaningar och äventyr som väntar fram över!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Blir så imponerad av dig vännen! Du är så duktig! :) kram <3

2012-03-30 @ 11:12:10
URL: http://lindahelena.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0